نسخه چاپی

ایزدی

80 درصد مردم آمریكا به دولت بی اعتماد هستند

یك كارشناس مسائل آمریكا با اشاره به اینكه طی 20 سال گذشته سرمایه داران آمریكایی بسیار در میان سیاستمداران نفوذ یافته اند اظهار داشت: در حال حاضر 80 درصد آمریكا به دولت بی اعتماد هستند.

به گزارش نما فواد ایزدی در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با اشاره به مناظره های دو کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا و ادعای یکی از آنها مبنی بر مهندسی بودن انتخابات آمریکا گفت: تاکنون این طور نبوده یکی از دو کاندیدای اصلی ریاست جمهوری آمریکا در احزاب جمهوری خواه و دموکرات اصل نظام سیاسی حاکم بر آمریکا را زیر سوال ببرند.

این کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به ادبیات ترامپ اظهار داشت: در این شرایط جای تعجب ندارد که نخبگان این کشور در حوزه های سیاسی، اقتصادی و رسانه ای تلاش کنند که مانع پیروزی ترامپ شوند.

وی خاطرنشان کرد: البته اینکه چقدر موفق خواهند شد باید تا روز چهارشنبه صبر کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر ارتباط داعش با کلینتون بیان داشت: پیش از این در اخبار داشتیم که بنیاد کلینتون که موسس اش آقای کلینتون بوده و خانم کلینتون در هیئت مدیره آن بنیاد بوده 250 میلیون دلار از دولت عربستان پول گرفته است.

وی افزود: در یک دیدار کوتاه و چند دقیقه سفیر قطر با آقای کلینتون او یک میلیون دلار برای آن چند دقیقه از سفیر قطر گرفته است.


ایزدی خاطرنشان کرد: رسانه های اصلی آمریکا این اخبار را پوشش نمی دهند چون بخشی از آنها رسانه های اصلی آمریکا هستند و از کلینتون حمایت می کنند.

وی با اشاره به اینکه این رسانه ها به نوعی این عملکرد را توجیه می کنند ادبیات ترامپ را نتیجه آن دانست و تاکید کرد: ادعای ترامپ براساس آنچه مدارک اثبات می کند صحیح است از سوی دیگر کلینتون هم اصل گرفتن پول را رد نکرده است.


این کارشناس مسائل آمریکا اظهار داشت: میلیاردرها و ثروتمندان برای اینکه به سیاستمداران آمریکایی دسترسی داشته باشند به آنها پول می دهند.

وی افزود: یکی از دلایلی که ترامپ با همه حواشی و ادبیات زشتش در بخشی از جامعه آمریکا محبوبیت پیدا کرده است بخاطر این است که می گوید من میلیارد هستم و می دانم چگونه سیاستمداران را بخرم و بفروشم و اگر رئیس جمهور بشوم چون سیستم را می دانم و خودم از سیستم استفاده کرده ام بنابراین می توانم آن را اصلاح کنم.

این کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به سابقه دیرینه آمریکا در پدیده انتخابات اظهار داشت: جایگاه انتخابات طی 20 سال گذشته در آمریکا کمرنگ شده و علت آن نفوذ سرمایه گذاران در سیاستمداران است که در حال حاضر 80 درصد مردم آمریکا به دولت بی اعتماد هستند و می گویند افراد پولدار سیاستمداران ما را مدیریت می کند.

۱۳۹۵/۸/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...