نسخه چاپی

محمد مهدی مفتح در گفتگو با نما:

وقتی مبارزه با فساد شعار می شود

عکس خبري -وقتي مبارزه با فساد شعار مي شود/ امروز مردم تاوان عدم مبارزه با فساد را پس مي دهند

باید تمام مسئولان بر تحقق این مسئله اهتمام داشته باشند و اینگونه نباشد كه این مسئله تحت تاثیر به كارگیری عناوین و واژه های گوناگون كمرنگ و كم اهمیت شود.

تفکر خطرناکی که این روزها از سوی دولت در مبارزه با فساد اقتصادی در حال گسترش می باشد، ساده انگاری آن با تغییر عناوین است که نمود آن سخنان رئیس جمهوردر جلسه رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی بود، آنجا که مبلغ اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان را معوقه نامید که نیازی به این همه پگیری و حساسیت ندارد.
در این خصوص محمد مهدی مفتح اظهار داشت: یکی از عوامل ضروری در رشد و توسعه پایداراقتصادی، وجود سلامت اقتصادی در کشور است.
عضوکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، تورم، رکود و بیکاری را مهمترین مشکلات اقتصادی کشور برشمرد و حل آن را در تحرک اقتصادی دانست و گفت: با همین نگاه، مجلس لایحه خروج غیر تورمی از رکود دولت را به تصویب رساند و اختیارات و ابزار لازم را برای تحقق این مسئله به دولت سپرد که این امر نشان دهنده وقوف مجلس بر ضرورت کار است.
نماینده مردم تویسرکان در مجلس مبارزه با فساد اقتصادی را از تاکیدات اعتقادات دینی ما برشمرد و گفت: فارغ از این مسئله، اگر نگاه منطقی هم داشته باشیم ، در می یابیم که برای توسعه کشور باید با فساد اقتصادی مبارزه جدی و پیگیر و مستمر داشت و می توان دهها و صدها دلیل بر ضرورت آن آورد و ارائه کرد.
نماینده اصولگرای مجلس، شفافیت اقتصادی را ضرورت امروز کشور عنوان کرد و گفت: باید تمام مسئولان بر تحقق این مسئله اهتمام داشته باشند و اینگونه نباشد که این مسئله تحت تاثیر به کارگیری عناوین و واژه های گوناگون کمرنگ و کم اهمیت شود.
وی استفاده از عناوین مختلف در مبارزه با فساد اقتصادی را در اصل مبارزه کم تاثیر دانست و افزود: مهم نتیجه کار است که باید سلامت و شفافیت اقتصادی را در پی داشته باشد و در این مسیر هم نباید به گروهها و جریان سیاسی نگریست بلکه باید اصل مبارزه با فساد باشد.
مفتح فساد اقتصادی را موثر بر کل فضای اقتصادی کشور بیان کرد و اظهار داشت: در یک شرایط سالم اقتصادی، همه مردم کشور از تهران بگیر تا دورترین نقاط ، منفعت خواهند برد.
نماینده مردم تویسرکان در مجلس ادامه داد: انتظار ما از همه مسئولین کشور این است که با مفاسد اقتصادی در هر قالب و عنوانی که برایش انتخاب می شود، مبارزه اصولی و بنیانی شود و همه تلاش کنیم تا مفاسد ریشه کن شود.
وی در پایان این گفت و گو برخورد قاطع با متخلفین را ضرورت دیگر مبارزه با مفاسد اقتصادی خواند و گفت: نباید خود را درگیر عنوان مفاسد اقتصادی کنیم، نام آن هر چه می خواهد باشد و از هر کس که سر زده باشد،آن چه ضرورت دارد مبارزه قاطع و موثر است.

۱۳۹۵/۸/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...