نسخه چاپی

ساعدی در گفت‏وگو با نما:

سیستم اقتصادی دولت نیاز به پالایش دارد/ مردم به شعارهای اقتصادی روحانی رأی داده‎اند

عکس خبري -سيستم اقتصادي دولت نياز به پالايش دارد/ مردم به شعارهاي اقتصادي روحاني رأي داده‎اند

به گفته ساعدی روحانی نه تنها سیستم اقتصادی را در توافق با برجام بهبود نبخشید بلكه وزرای اقتصادیش نیز به امید معجزه همكاری آمریكا با ایران در اجرای برجام دست از انجام عملیات‎ها و برنامه‎های اقتصادی داخلی كشیده‏اند.

سقاسم ساعدی، عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایت در گفت‎وگو با نما، با بیان این مطلب که دولت می‎بایست بجای ترمیم کابینه در بخش‎های فرهنگی و ورزشی کل کابینه را تغییر می‏داد، گفت: از آنجایی که وزرات اقتصاد و صنعت ومعدن و تجارت و سیستم بانکی به عنوان پشتوانه اقتصادی دولت محسوب می‎شود ضرورت داشت تا تغییراتی در این حوزه‎ها حاصل شود.
نماینده مردم هویزه و دشت آزادگان در خانه ملت تصریح کرد: دولت در اجرای برنامه‎ها با مهم و اهم‎هایی روبرو است که در ترمیم کابینه اهم‎ها را رها و تنها به مهم‎ها توجه کرده است.
عضو کمیسیون انرژی در مجلس اذعان داشت: مردم به در زمان انتخابات به روحانی رأی ندادند بلکه به شعارهای روحانی مبنی بر اصلاح ساختار اقتصادی و برون رفت از تحریم‏ها رأی دادند تا شاید دولت تدبیر و امید بتواند با توافق برجام بخشی از سیتم اقتصادی کشور را سامان بخشد.

به گفته ساعدی روحانی نه تنها سیستم اقتصادی را در توافق با برجام بهبود نبخشید بلکه وزرای اقتصادیش نیز به امید معجزه همکاری آمریکا با ایران در اجرای برجام دست از انجام عملیات‎ها و برنامه‎های اقتصادی داخلی کشیده‏اند.
این نماینده مجلس اذعان داشت: دولت باید بپذیرید در شرایط برجام خوب عمل نکرد و در پسا برجام نیز هیچ تحرک اقتصادی از دولت تدبیر و امید مشاهده نشد که بتواند مستقیم بر معیشت مردم اثر بگذارد.

این عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایت وزارت اقتصاد را وزارتخانه پوسیده‏ای دانست و اظهار داشت: تغییر وزیر اقتصاد می‎بایست در رأس برنامه ترمیم دولت قرار می‎گرفت چراکه این وزراتخانه با سیستم کهنه‎اش در پسا برجام نه تنها اقدام عملی و مناسبی از خود بجا نگذاشت بلکه در اجرای ابلاغیه مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی برنامه قابل توجهی را ارائه نکرده است.
وی مسئولیت دولت در مقابل تحق شعار‎های اقتصادی در زمان انتخابات و اجرای اقتصاد مقاومتی را بسیار سنگین برشمرد و یادآورشد: دولت تدبیر امید از همان بدو ورود به پاستور به دنبال ایجاد ارتباط با آمریکا بودند به همین خاطر برجام را به راه انداختند.

ساعدی ادامه داد: مقام معظم رهبری در زمانی که مشاهده کرد اعضای کابینه رفع مشکلات اقتصاد را تنها در سازش با آمریکا می‎بیند از این رو اجرای اقتصاد مقاومتی را ابلاغ فرمودند.
وی اقتصاد مقاومتی را استفاده از ظریفت‏ها قابلیت و توانمندی داخلی برشمرد تا دولت دیگر در برنامه‏های اقتصادی چشم امید به کشورهای بیگانه نداشته باشد.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه گفت: دولت در اجرای منویات رهبری در جهت اجرای اقتصاد مقاومتی تیم و کمیته‎ای را به فرماندهی معاون اول خود ایجاد کرد اما متاسفانه نه تنها بنگاهها اقتصادی رشد نکردند بلکه تیم منتخب دولت اجرای اقتصاد مقامتی و ترمیم بخش‏های اقتصادی را به فراموشی سپرده‎اند.

ساعدی در خاتمه اذعان داشت: دولت در ماهای پایانی عمر چهارساله خود قرار دارد و باید جهت اطلاع و اگاهی مردم در خصوص عملکرد اقتصادیش گزارشی در خصوص این که در راستیا تحقق شعارهای و اجرای منویات رهبری در امر اقتصادی مقاومتی که چه اقداماتی را تاکنون انجام داده است، ارائه دهد.

۱۳۹۵/۸/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...