نسخه چاپی

دزد جوان به امامزاده هم رحم نكرد

یك دزد كه با حفر شكافی سعی در ورود به مقبره امامزاده ای را داشت دستگیر شد.

به گزارش نما به نقل از رکنا، یدالله یحیی‌پور، مسئول واحد حقوقی و املاک میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با اعلام این خبر اظهار کرد: پس از اطلاع‌رسانی مردم محلی به نیروهای یگان حفاظت از آثار تاریخی گرمسار از انجام حفاری غیرمجاز در این امامزاده، مأموران نیروی انتظامی ایوانکی در محل مستقر شدند.
مسئول واحد حقوقی و املاک میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان تصریح کرد: درحالی‌که حفار غیرمجاز متواری شده بود، مأموران با بررسی امامزاده در جریان قطع شدن سیم توری فلزی داخل امامزاده توسط هوابرش و حفاری کف امامزاده به عمق یک متر و با عرض 80 سانتی‌متر قرار گرفتند.
وی افزود: مأموران نیروی انتظامی با بررسی بیرون امامزاده و بازرسی از خودروی شخصی متهم، یک دستگاه هوابرش و آلات و ادوات حفاری از خودروی وی کشف و ضبط کردند.
یحیی پور خاطرنشان کرد: پرونده تشکیل‌شده به همراه آلات و ادوات حفاری به دادگاه عمومی بخش ایوانکی ارسال و مورد رسیدگی قضائی قرار گرفت و متهم به تحمل دو سال حبس تعزیری محکوم شد.
مسئول واحد حقوقی و املاک میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با یادآوری اینکه امامزاده میر محمد (ع) روستای کرک از جمله اثر تاریخی و فرهنگی است که با شماره 5645 در مورخ 25 اسفند سال 80 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، گفت: بر اساس ماده 562 قانون Law مجازات اسلامی (بخش تعزیرات مصوب 75) هرگونه عمل حفاری به‌قصد تحصیل اشیای تاریخی و فرهنگی و خریدوفروش آن جرم Crime بوده و مرتکب علاوه بر ضبط اموال تاریخی به نفع سازمان میراث فرهنگی، مشمول مجازات‌های مقرر در ماده‌قانونی فوق شش ماه تا سه سال حبس خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: چنانچه حفاری غیرمجاز در آثار تاریخی و فرهنگی که ثبت در فهرست آثار ملی باشد صورت گیرد، مرتکب به حداکثر مجازات مقرر قانونی محکوم خواهد شد.

۱۳۹۵/۸/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...