نسخه چاپی

۹۰ كانال تلگرامی در نمایشگاه مطبوعات؟!

مسئولان برگزاری نمایشگاه مطبوعات معتقدند ۹۰ كانال تلگرامی برای اولین بار در این نمایشگاه غرفه گرفته اند اما اثری از بخش شبكه های مجازی در اطلاعات نمایشگاه نیست.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، همزمان با برگزاری بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات، کارگاه ها و نشست هایی با رویکرد گفتگو محوری در حاشیه آن تدارک دیده شده که از حضور اساتید و صاحب نظران عرصه ارتباطات و روزنامه نگاری بهره مند است.

روز گذشته در خلال یکی از کارگاه ها با عنوان مطبوعات و شبکه های اجتماعی، حمیدرضا ضیایی پرور -یک کارشناس ارتباطات- با بیان اینکه حضور خبرگزاری ها در نمایشگاه مطبوعات طی اولین سال ها که این اتفاق افتاد کمی تعجب آور بود، اظهار کرد: درک این حضور برای مطبوعاتی ها سخت بود که چطور خبرگزاری در قالب نمایشگاه گنجانده می شود.

وی افزود: این اتفاق را امروز در مواجهه با شبکه ها و رسانه های اجتماعی مواجهیم و از مسئولی شنیدم که امسال 90 کانال تلگرامی به نمایشگاه مطبوعات آمده که اقدام شایسته ای است.

برای بررسی صحت این موضوع ابتدا سری به وب زده و متوجه شدیم حضور 90 کانال تلگرامی برای اولین بار در نمایشگاه پیش از این توسط مسئول بخش شبکه های مجازی نمایشگاه نیز مطرح شده است.

وی عنوان کرده بود که این کانال ها شامل اصلاح طلبان، اصولگرایان و اعتدالیون است.

با این حال وقتی سری به بروشور راهنمای نمایشگاه که در ایستگاه های اطلاع رسانی توزیع می شود، زدیم بخشی با عنوان شبکه های مجازی نیافتیم.

از آن جهت که روز گذشته در کارگاه مذکور گفته شد این کانال ها در طبقه دوم شبستان مصلی غرفه گرفته اند، دو بار کل سالن طبقه بالا را گشتیم اما اثری از شبکه های مجازی و کانال ها نیافتیم.

نکته قابل تأمل این است که هیچکدام از مسئولان ایستگاه اطلاع رسانی و حتی حاضران در ستاد اجرایی نیز نمی دانستند که کانال های تلگرامی کجای نمایشگاه قرار دارند.

طبفه دوم به رسانه های سیاسی-اقتصادی و دانشگاهی اختصاص یافته است و تمامی آنها در مواجهه با حضور کانال های تلگرامی در این نمایشگاه موضوع را رد کرده و گفتند احتمال دارد منظور مسئولان پایگاه های خبری تحلیلی بوده که دارای کانال تلگرامی هم هستند.

البته این استدلال با حضور انبوهی از رسانه ها که اغلب شان دارای کانال های مجازی هستند، غیرمنطقی است.

با این حال همچنان دنبال 90 کانال تلگرامی ظاهرا حاضر در نمایشگاه هستیم.

۱۳۹۵/۸/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...