نسخه چاپی

جزئيات5بسته‌سرمايه‌گذاري پالايشگاه‌هاي نفت

ز برگزاری جشن پالایشگاه‌سازی

مدیرعامل شركت ملی مهندسی و ساختمان نفت با تشریح جزئیات بسته‌های سرمایه‌گذاری 11.6 میلیارد دلاری ساخت پالایشگاه‌های جدید نفت، گفت: به‌زودی جشن خودكفایی در صنعت پالایش نفت ایران برگزار می‌شود.


به گزارش نما، فرهاد احمدی در گفتگو با مهر درباره جزئیات بسته‌های جدید تعریف شده سرمایه گذاری به منظور مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی و خارجی در طرح‌های پالایشگاهی ایران، گفت: در حال حاضر پنج بسته سرمایه گذاری به ارزش تقریبی 11 میلیارد و 600 میلیون دلار تعریف شده است.
وی با اعلام اینکه در شرایط فعلی ساخت پالایشگاه 150 هزار بشکه‌ای نفت آناهیتا کرمانشاه با حجم سرمایه گذاری 2.7 میلیارد یورو از مهمترین طرح‌های اولویت دار است، تصریح کرد: علاوه بر این، پالایشگاه 150 هزار بشکه‌ای شهریار تبریز با 3 میلیارد یورو، پارس شیراز با 1.3 میلیارد یورو، طرح تثبیت و توسعه پالایشگاه اصفهان با 3 میلیارد یورو، طرح تثبیت پالایشگاه آبادان با 2.6 میلیارد یورو از دیگر بسته‌های سرمایه گذاری برای توسعه صنعت پالایش نفت ایران تعریف شده است.

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت همچنین در خصوص ساخت اولین پالایشگاه ملی نفت ایران، اظهار داشت: صنعت نفت کشور از سابقه بیش از 50 ساله در ساخت و راه اندازی پالایشگاه‌های نفت برخوردار است .

این مقام مسئول با یادآوری اینکه بعد از جنگ تحمیلی تمامی مراحل بازسازی و نوسازی پالایشگاه‌ها بدون حضور شرکتهای خارجی توسط پیمانکاران و سازندگان داخلی انجام شده استف بیان کرد: حتی کشور از سابقه ساخت واحدهای پالایشگاه نفت در خارج از کشور (ترکمن باشی ترکمنستان) برخوردار است.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته اجرای طرح "کراس" در پالایشگاه نفت تهران و تبریز توسط مجموعه پیمانکاران ایرانی اجرایی شده بود، تبیین کرد: مهمترین هدف از ساخت اولین پالایشگاه ملی نفت دستیابی به دانش فنی و لیسانس واحدهای فرآیندی پالایش نفت است.

احمدی، افزود: بر این اساس در این صورت امکان خودکفایی در مجموعه واحدهای پالایش نفت فراهم می شود و در مراحل خودکفایی، ساخت کالا و تجهیزات هم گام‌های بلندی برداشته می شود.

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت با تاکید بر اینکه بر اساس ابلاغ شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی قرار است اولین طرح ملی پالایشگاهی ایران در قالب پالایشگاه میعانات گازی پارس اجرایی شود، گفت: برای ساخت این پالایشگاه 120 هزار بشکه ای هم برآورد سرمایه گذاری 1.3 میلیارد یورویی شده و پیش بینی می‌شود با دستیابی به دانش فنی بومی در مدت 3.5 تا 4 سال عملیاتی شود.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: در مجموع در صورت ساخت این پالایشگاه با دانش فنی بومی، امکان برگزاری جشن خودکفایی در صنعت پالایش نفت ایران فراهم می‌شود.

۱۳۹۱/۶/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...