نسخه چاپی

بازخوانی كینه‌توزی ترامپ و كلینتون علیه ایران

در آستانه‌ انتخابات ریاست جمهوری آمریكا، صعود دونالد ترامپ در نظرسنجی‌ها و ادعاهایش در خصوص تقلب احتمالی به سود هیلاری كلینتون، شرایط بسیار حساسی و ویژه‌ای را در جامعه‌ آمریكا رقم زده است.

به گزارش نما به نقل از جام نیوز، بسیاری این انتخابات را انتخاب بین بد و بدتر می‌دانند. هر دو کاندیدا از فقدان محبوبیت قابل قبول در جامعه آمریکا، رنج می‌برند. ولی وقتی بحث انتخاب بد و بدتر به میان می‌آید،

هوشنگ امیراحمدی، استاد دانشگاه راتگرز در ایالت نیوجرسی و مدیر مرکز مطالعات خاورمیانه این دانشگاه، در گفتگو با سایت زیتون به سوالات این سایت در خصوص انتخابات امریکا و همچنین تاثیر پیروزی هر یک از کاندیداهای حزب دموکرات و جمهوری خواه بر روابط ایران و امریکا پاسخ داده است.

در ادامه بخش های مهم اظهارات امیر احمدی را می خوانید:
هوشنگ امیراحمدی، استاد دانشگاه راتگرز در ایالت نیوجرسی و مدیر مرکز مطالعات خاورمیانه این دانشگاه: آیندۀ آمریکا را جداً نگران‌کننده می‌بینم. از یک طرف ملی‌گرایی افراطی شکل خواهد گرفت و تقاضا برای وضعیت اقتصادی و سیاسی بهتری دائماً زیاد خواهد شد، از طرف دیگر نخبگان سیاسی فعلی علاقه‌ای به یک تغییر اساسی از خود نشان نمی‌دهند و در عین حال هم قادر به حل مشکلات نخواهند بود

ایرانیان امریکا در این انتخابات برعکس انتخابات قبلی چندان فعال نیستند چون هر دو را موجه نمیدانند. در واقع یکی که ممکن است برای آنها خوب باشد، یعنی کلینتون، برای ایران بد خواهد بود چون جنگ طلب و مداخله جو است. آن دیگری، یعنی ترامپ، که برای آنها بد خواهد بود چون نژاد پرست است.

ترامپ بسیار ضد ایران و ضد جمهوری اسلامی است و مشاوران او در واقع مغز متفکر و زور اصلی پشت سر تحریم ها علیه ایران در زمان اوباما بوده اند و شدیدا مخالف برجام بوده و هستند و اوباما را به دروغ گوئی در باره برجام به نفع ایران متهم کرده اند..

ضدیت هیلاری کلینتون با جمهوری اسلامی بعنوان یک نظام سیاسی بسیار بالا است. به عقیده او جمهوری اسلامی باید شدیدا تضعیف و سرنگون شود. تحمیل تحریم های جدید "غیر هسته ای” علیه ایران از طرف هیلاری بسیار محتمل است.

نه ترامپ و نه هیلاری کاری با برجام نخواهند داشت. آنها برجام را بعنوان تله‌ای برای ایران حفظ می‌کنند و از آن برای گیر انداختن ایران استفاده خواهند کرد. آنها هر نوع رفتاری از ایران که مورد خوش آیند امریکا نباشد را بعنوان تخطی از برجام قلمداد خواهند کرد. این یعنی که تحریم ها میتوانند دوباره برگردند بدون اینکه ایران بتواند مقابله به مثل بکند.

مشکل روحانی در تحلیل نهائی خودش هست. مدیریت اشتباه، یاران فاسد، تفکر نیولیبرالیسم اقتصادی منسوخ و قول و ادعا های نامعقول. روحانی نجات را در خارج میبیند در حالیکه هم منابع ایشان و هم مشکلات ایشان درونی است.

روحانی به جای کار جدی برای ساختن یک اقتصاد ملی (اقتصاد مقاومتی) ایشان چشم به راه خارج برای نجات اقتصاد کشور دوخته اند. او به جای اینکه برای "توسعه” کشور برنامه ریزی کند همه هم و غمش شده "رشد" اقتصادی به هر قیمت و به هر وسیله ای. این سیاست کار نخواهد کرد و وضع معیشتی مردم بدتر خواهد شد. در چنین شرایطی افرادی مثل ترامپ و کلینتون می شوند کاتالایزر سقوط دولت ایشان.

۱۳۹۵/۸/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...