نسخه چاپی

واگذاری غیرقانونی «غار علیصدر» به بخش خصوصی با سالی ۷۰۰ هزار تومان

فیاض شجاعی گفت: غار علیصدر طبق تصمیمات مسئولان استان همدان به طور غیرقانونی به شركتی سیاحتی با نام علیصدر واگذار شده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، فیاض شجاعی دادستان دیوان محاسبات گفت: غار علیصدر همدان از آثار ملی ثبت شده و منحصر به فرد در کشور و حتی در دنیاست که اخیرا متوجه شدیم طبق تصمیمات مسئولان این استان به طور غیرقانونی به شرکتی سیاحتی با نام علیصدر واگذار شده است.

وی افزود: این شرکت، خصوصی است و حتی شماری از مدیران دولتی نیز در آن مسئولیت دارند.
شجاعی ادامه داد: البته بهره برداری از این غار قابل اجاره دادن است و در قالب مقررات می توان آن را اجاره داد اما در بررسی ها مشخص شد حتی اجاره بهای سالانه آن را فقط 700 هزار تومان تعیین کرده بودند درحالیکه درآمد این شرکت خصوصی از محل فروش بلیت دیدن این غار سالانه 19 میلیارد تومان است.

دادستان دیوان محاسبات تاکید کرد: بررسی این تخلف نیز در دستور کار قرار دارد اما آنچه مهم است با ورود دیوان محاسبات از واگذاری این غار و 214 هکتار از زمین های اطراف آن پیشگیری شد.

وی ادامه داد: قرار بود غار علیصدر به عنوان اثری جهانی در سازمان فرهنگی ملل متحد "یونسکو" به ثبت برسد اما چون در مقطع کوتاهی که این غار به بخش خصوصی واگذار شده بود دهانه آن را دستکاری کرده بودند یونسکو از ثبت آن به عنوان میراث جهانی خودداری کرد.

۱۳۹۵/۸/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...