نسخه چاپی

بازتاب انتخابات آمریكا در رسانه های آسیایی

شبكه های خبری و رسانه های آسیایی با نزدیك شدن به زمان اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریكا، اخبار مربوط به این رویداد را دنبال می كنند. خبرهای مربوط به انتخابات آمریكا، در صدر اخبار رسانه های كشورهای این منطقه قرار گرفته است.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: شبکه های خبری و رسانه های آسیایی با نزدیک شدن به زمان اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اخبار مربوط به این رویداد را دنبال می کنند. خبرهای مربوط به انتخابات آمریکا، در صدر اخبار رسانه های کشورهای این منطقه قرار گرفته است.

**پاکستان

به گزارش خبرنگار ایرنا، .به نظر می رسد نتایج انتخابات تا به این لحظه، کاملا دور از انتظار رسانه های پاکستان بوده است. این رسانه ها در گزارش ها و مقالات و تحلیل خود در روزهای اخیر، پیروزی هیلاری کلینتون را پیش بینی می کردند اما پیش بینی آنها تا به لحظه از انتخابات درست از آب درنیامده و دونالد ترامپ با فاصله معناداری از کلینتون پیش افتاده است.مردم پاکستان و همچنین پاکستانی های مقیم آمریکا و حتی برخی از باتجربه ترین سیاستمداران و تحلیل گران پاکستان تا دیروز پیش بینی می کردند که کلینتون برنده قطعی این انتخابات خواهد بود اما تعداد رای ها تا این لحظه و تا ساعات پایانی انتخابات آمریکا، نشان دهنده نزدیک شدن دونالد ترامپ به دروازه کاخ سفید است.

**استرالیا

«جولی بیشاپ» وزیر امور خارجه استرالیا اعلام کرد به احتمال زیاد «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری بعدی آمریکا است و کانبرا با هر دو اردوگاه پیروز و مغلوب در ارتباط بوده است.
به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه استرالیا در آستانه پایان شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گفت: مردم استرالیا باید مطمئن باشند دولت در بهترین موقعیت ممکن بر روی منافع ملی و منافع اقتصادی و امنیتی که تحت تاثیر امریکا است، تمرکز دارد.

وی گفت که دولت آینده آمریکا باید به عنوان یک مصلح در منطقه آسیا و اقیانوسیه ورود کند.به نوشته تارنمای شبکه خبری «ای.بی.سی»، جولی بیشاپ به خبرنگاران گفت که دولت استرالیا باید به سرعت با دونالد ترامپ در مورد نقش آمریکا در منطقه آسیا و اقیانوس آرام وارد مذاکره شود.وزیر امور خارجه استرالیا، گفت: مهم این است که دولت استرالیا آماده همکاری با هر فردی است که رئیس جمهور بعدی آمریکا شود و در این مرحله به نظر می رسد این فرد دونالد ترامپ است.

**اندونزی

به گزارش ایرنا وزیر دارایی اندونزی اعلام کرد با توجه به اینکه ممکن است پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ناپداری هایی برای اقتصاد جهان و اندونزی به وجود آید، این کشور گام هایی را برای مقابله با چالش های احتمالی پیش بینی کرده است.

سری مولیانی وزیر دارایی اندونزی سه شنبه شب گفت که نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاثیر قابل توجهی بر جریان سرمایه و تجارت دارد و می تواند باعث نوسان نرخ پول رایج این کشور شود.این مقام بلندپایه اندونزی تصریح کرد که این قبیل چالش ها حتی از چالش های ناشی از طرح خزانه داری آمریکا به منظور افزایش نرخ معیار در پایان امسال نیز بیشتر است.

**افغانستان

رسانه های افغانستان همزمان با پشت سرگذاشتن مرحله نهائی انتخابات ریاست جمهوری 2016 امریکا گزارش هایی در باره این انتخابات و غیبت افغانستان در مبارزات انتخاباتی «دونالد ترامپ» و «هیلاری کلینتون» و نتایج راه یافتن هر یک از آنان به کاخ سفید، به گمانه زنی پرداختند.به گزارش ایرنا، روزنامه «ماندگار» در شماره چهارشنبه خود نوشته اشت: با آن ‌که جای افغانستان در مبارزات انتخاباتیِ دو نامزد ریاست‌ جمهوری امریکا خالی بود، ولی بدون شک مردم افغانستان مثل بسیاری از مردم جهان منتظرند ببینند که کدامیک از این دو نامزد سرانجام به کاخ ریاست جمهوری امریکا راه پیدا می‌کنند.

این روزنامه افزوده است: مردم افغانستان به دلیل این‌که سیاست‌های امریکا نقش تعیین کننده در سرنوشت سیاسیِ این کشور دارد، به انتخابات امریکا با علاقه‌مندی نگاه می‌کنند.روزنامه «اطلاعات روز» چهارشنبه افغانستان نیز نوشت که در جریان کارزارهای انتخاباتی امریکا از هرچیزی سخن گفته شد، ایران و خاورمیانه محور گفت‌وگوها قرار گرفت و ترامپ گفت قصد نابودی داعش را دارد؛ اما فقط در یک مورد هیلاری کلینتون در دفاع از اعزام نیرو به افغانستان سخن گفت.

چین**

روزنامه «مردم» ارگان حزب حاکم کمونیست چین در گزارشی با انتقاد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشت: مهم نیست که چه کسی در این انتخابات پیروز شود مهم این است که این همه پرسی، دموکراسی بیمار این کشور را به دنیا نشان داد.

به گزارش ایرنا، نشریه «مردم» که دیدگاه رهبران چین را منتشر می کند ‌در مطلب تحلیلی خود آورده است که منفی ترین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حال برگزاری است.

همین گزارش ادامه می دهد که این بار انتخابات آمریکا سیاه ترین دوره و منفی ترین بخش آن است و تاریخ بی نظم تر و بدتر از این انتخابات را تجربه نکرده است.روزنامه چینی تصریح می کند: اقتصاد آمریکا در شرایط خوبی بسر نمی برد و سیاست پارتیزانی این کشور نیز شکست خورده است. این در حالیست که در داخل جامعه مساله مهاجرت های غیرقانونی و خشونت ها با اسلحه و کنترل آن نیز لاینحل باقی مانده است.

این نشریه در مطلب خود تاکید می ورزد که در چنین شرایطی آمریکا در یک بحران اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بسر می برد و هر کسی که قدرت را در دست بگیرد با رشته ای از ناهنجاری ها روبروست که مشخص نیست برای حل آنها چه برنامه ای دارد و از ما هم جز صبر و انتظار کاری ساخته نیست

**کره جنوبی

وزارت خارجه کره جنوبی نیز با انتشار بیانیه ای در باره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاکید کرد که اتحاد میان دو کشور فارغ از نتایج کسب شده، تحت هر شرایطی حفظ خواهد شد.به گزارش ایرنا، این بیانیه در پاسخ به نگرانی های مربوط به رئیس جمهور شدن دونالد ترامپ از حزب جمهوریخواه منتشر شده که کره جنوبی را بارها مورد انتقاد قرار داده است. او پیشتر گفته بود که اگر رهبری آمریکا را در دست گیرد سئول را برای افزایش هزینه های نظامی و تقبل بودجه حضور نظامیان‌ آمریکایی در کره جنوبی تحت فشار قرار می دهد.ترامپ خاطرنشان کرده است که چنانچه کره جنوبی حاضر به قبول چنین شرطی نباشد آمریکا بیرون کشیدن 28 هزار و 500 نیروی نظامی خودرا از این کشور مد نظر قرار خواهد داد.با این وصف وزارت امور خارجه کره جنوبی در بیانیه خود کوشیده است به این نگرانی ها خاتمه دهد و آورده است، هر فردی که رئیس جمهوری آمریکا شود باز هم روابط دو کشور به شکل دو متحد، بسیار قوی خواهد بود و سئول رایزنی های نزدیکی با آن دولت خواهد داشت.

بر اساس اعلام رسانه های آمریکایی تا لحظه مخابره این خبر ترامپ با 277 رای الکترال در برابر 219 رای الکترال کلینتون، رقیبش را کنار زده و رئیس جمهور جدید آمریکا محسوب می شود.

۱۳۹۵/۸/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...