نسخه چاپی

علی بیگدلی در گفتگو با نما:

كلینتون بخاطر پیروی از سیاستهای اوباما رای نیاورد

عکس خبري -کلينتون بخاطر پيروي سياستهاي اوباما راي نياورد

علی بیگدلی، استاد دانشگاه شهید بهشتی گفت: سیاستهای خاورمیانه ای اوباما از نظر مردم آمریكا شكست خورده است. به این دلیل كه روسیه شبه جزیره كریمه و شرق اوكراین را گرفت و روسیه سوریه را گروگان گرفته است و عربستان دوست صمیمیش را از دست داد.

علی بیگدلی، استاد دانشگاه شهید بهشتی و کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با نما ، در خصوص انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا گفت: همه رسانه های دنیا پیش بینی کرده بودند، کلینتون رئیس جمهور امریکا می شود.
وی ادامه داد: جوامع غیر دموکراتیک، جوامع ثابت هستند، به این معنا که از روز اول مشخص است چه کسی رئیس جمهور می شود، ولی در جامعه آمریکا بدلیل سیال بودن، فراز و نشیب های بالایی که دارد، خیلی سخت است پیش بینی کردن اینکه چه کسی رئیس جمهور خواهد شد. انتخاب ترامپ را هیچ کس نمی توانست پیش بینی کند و در آمریکا آمار و رسانه ها، اطلاعات غلط به مرم می دادند و مسئله آلودگی های خانواده کلینتون مسئله ای بود که به هر صورت نتوانست کلینتون رای بیاورد.
مدرس دانشگاه تاکید کرد: در آمریکا یک عده در سایه می نشینند و اصلا خود را ظاهر نمی کنند و نظر خود را به دست آمار نمی دهند. در آمریکا همیشه همینطور بوده است ولی این مرتبه خیلی شدید بود و ترامپ می دانست یک جمعیت خاموش از او حمایت می کنند و این را خانم کلینتون دریافت نکرده بود. و جوانان نیز میلی به کلینتون نداشتند. بنابراین این دو مسئله خیلی مهم است. یک رای جوانان که کلینتون نتوانست جذب کند و دیگری آمار پنهان است. این افراد جمعیت پنهانی هستند که تن به آمار و ارقام نمی دهند، این جمعیت ترامپ را به پیروزی رساندند.
بیگدلی با اشاره به اینکه آمریکایی ها فکر می کنند در زمان اوباما پرستیژ و اعتبار بین المللی شان را از دست دادند و در موضع ضعف قرار گرفتند و ترامپ در روزهای اول انتخابات آمد و گفت من می خواهم جامعه آمریکا را به گذشته افتخار آفرینش برگردانم و این ضعف، ناتوانی و سستی که در زمان اوباما از خود نشان داد، حربه بزرگ و سنگینی بود که بر پیکر کلینتون وارد شد. مردم آمریکا بسیار وابستگی به پرستیژشان دارند و اینکه همیشه آقایی دنیا را بکنند و این خیلی مسئله مهمی برایشان است.
کارشناس امریکا تصریح کرد: مردم آمریکا به کلینتون رای ندادند چون او را پیرو سیاستهای اوباما می دانستند و دفاعی که اوباما از کلینتون می کرد با توجه به هم حزبی بودنشان، قاعدتا در این راستا بود.
بیگدلی در پایان گفت: سیاستهای خاورمیانه ای اوباما از نظر مردم آمریکا شکست خورده است. به این دلیل که روسیه شبه جزیره کریمه و شرق اوکراین را گرفت و روسیه سوریه را گروگان گرفته و آمریکا هیچ اقدامی نکرده است و عربستان دوست صمیمیش را از دست داد و عربستان متمایل به اسرائیل شد. و مردم با انتخاب کلینتون نشان دادند به سیاست اوباما انتقاد داشتند.

۱۳۹۵/۸/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...