نسخه چاپی

دعوت مراجع عظام برای شركت در انتخابات

عکس خبري -دعوت مراجع عظام براي شرکت در انتخابات

مراجع عظام تقلید آحاد مردم را به شركت گسترده و پرشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی فراخواندند.

به گزارش واحد مرکزی خبر آیات عظام مکارم شیرازی ، نوری همدانی ، جوادی آملی ، جعفر سبحانی ، علوی گرگانی و مظاهری با اشاره به موضوع مهم انتخابات مجلس شورای اسلامی ،‌ انتخابات را یکی از جلوه های نظام جمهوری اسلامی دانستند و گفتند: انتخابات مظهر اتحاد و همبستگی اسلامی و ملی است.

این مراجع تقلید در پیام های خود از بصیرت ، زمان شناسی و هوشیاری ملت وفادار ایران در همه صحنه های انقلاب تجلیل کردند.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: باید فردی اصلح و مومن به مجلس راه پیدا کند و نماینده ای باید برای تصدی وکالت مردم قدم به مجلس بگذارد مورد اعتماد و امین و حافظ ناموس و کیان و آرمان های انقلاب باشد.

وی افزود: حضور در انتخابات یک تکلیف شرعی است ، چرا که حفظ ناموس ، دین ، کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی واجب است ، مقدمه واجب هم واجب است و مطمئنا اگر مردم حضور پرشور داشته باشند نقشه های دشمنان نقش بر آب می شود لذا عقل و شرع می گوید: باید حفظ کرد نظام را و حضور مردم بسیارموثر است.

آیت الله نوری همدانی نیز گفت: امام راحل همواره بر حضور مردم در عرصه انتخابات تاکید داشتند و کوتاهی در این امر مقدس را گناه می دانستند.

وی حضور در انتخابات را تکلیفی شرعی اخلاقی و ملی دانست و گفت : مردم به عنوان جهاد فی سبیل الله به میدان انتخابات بیایند و نظام اسلامی را تقویت کنند.

آیت الله نوری همدانی گفت: امروز کل استکبار و تمام کفر در مقابل ایران و اسلام قرار دارد و باید مردم با جدیت و شجاعت تمام در مقابل استکبار ایستادگی کنند.

وی افزود: انقلاب اسلامی پدیده ای است که در مقابل تمام ابرقدرت های ایستادگی کرده است و باید بدانیم همه ی ما میراث دار شهدای روحانی ، اقشار و شهدای عرصه انرژی هسته ای و صد ها هزار شهیدکه تقدیم نظام شده است.

آیت الله سبحانی هم با تاکید بر لزوم توجه به ذائقه و زبان روز جهان برای انتقال مفاهیم و معارف اهل بیت(ع) گفت: می بایست با تشکیل یک اتاق فکر ، برای شناسایی مناطق تبلیغی، چگونگی تربیت مبلغان بین المللی و آموزش آنها اقدام شود.

آیت الله جوادی آملی نیز بر حضور گسترده مردم در انتخابات تأکید کرد.

وی گفت: امیدوارم خداوند به ما ملت ایران توفیق دهد تا بیش از گذشته در این صحنه انتخابات کاملا حاضر شویم و در انتخاب اصلح کوشا باشیم و دیگران را هم تشویق کنیم تا نمایندگانی که از هر جهت علمی و عملی صالح هستند بتوانند به این نظام خدمت کنند.

آیت الله علوی گرگانی هم بر ضرورت حضور پرشور مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و انتخاب افرادی صالح تاکید کرد.

وی با تجلیل از بصیرت، زمان شناسی و هوشیاری ملت وفادار ایران، گفت: خوشبختانه مردم ما آگاه هستند و همواره حضور خود در صحنه های مختلف را نشان داده اند.

همچنین آیت الله مظاهری آحاد مردم را به حضور پرشور و گسترده در انتخابات مجلس شورای اسلامی فراخواند.

رئیس حوزه علمیه اصفهان ، انتـخابات را از جـلوه های نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود : این حرکت جمعی وملی مظهر اتحاد و همبستگی اسلامی و ملی است و ربطی به جناح خاصی ندارد.

آیت الله مظاهری گفت : همه با گرایش های گوناگون درانتخابات شرکت خواهند کرد و افتخار دیگری برای اسلام و نظام جمهوری اسلامی خواهند آفرید.

۱۳۹۰/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...