نسخه چاپی

نگاهی به پیشنهاد های اقتصادی ترامپ

چرا دونالد ترامپ ریاست جمهوری را برد؟ در یك كلمه می توان گفت: اقتصاد. "آنچه كه ترامپ انجام داد همراهی با نگرانی آمریكایی ها در مورد اقتصاد بود." این را مارك همریك تحلیلگر ارشد CFA گفته است.

به گزارش نما ، تابناک به نقل از USA Today نوشت: اگر سیاست های اقتصادی دونالد ترامپ را گرد هم بیاوریم، خواهید دید که بیشتر جزئیاتی که او در مورد سیاست های اقتصادی اش گفته است در مورد مالیات ها بوده. نظرات او در مورد سایر جنبه های اقتصادی مانند امنیت اجتماعی و بهداشت و درمان، به سادگی قابل تبیین نیست. نگاهی میندازیم به دیدگاه های اقتصادی او:

مالیات بر درآمد

طرح مالیاتی ترامپ می تواند طبقه بندی هفتگانۀ مالیات را در آمریکا به سه طبقه مالیات بر درآمد با نرخ های 12 درصد، 25 درصد، و 33 درصد تقلیل دهد. به نقل از یک منبع خبره، طبقه بندی های جدید مالیاتی می تواند موجب کاهش 1 میلیون دلار مالیات برای حداکثر 1 درصد از پرداخت کنندگان مالیات شود.

مالیات شرکت سهامی

مالیات شرکت های سهامی ممکن است از 35 درصد به 15 درصد کاهش یابد و این امر آمریکا را به یک کشور مطلوب برای شرکت های چند ملیتی تبدیل می کند.

تجارت

یکی از مواضع سفت و سخت ترامپ در دورۀ نامزدی اش برای ریاست جمهوری آمریکا، این بود که قرارداد های تجاری آمریکا به ضرر فرصت های شغلی تمام می شود. این تاجر نیویورکی می گوید که حکومت آمریکا با «باز گذاشتن مرز ها»، سیاست های مهاجرت و قرار داد های تجاری اش، به کارگران آمریکایی خیانت می کند.

کارگران مهاجر

برای حمایت از کسب و کار در آمریکا، ترامپ قصد دارد میلیون ها مهاجر غیر قانونی در این کشور را از آمریکا اخراج کند.

طبق پیشبینی ها، تعداد این افراد سه میلیون نفر خواهد بود.

حداقل دستمزد

بر مبنای آنچه که در کمپین ترامپ مطرح شده، حداقل دستمزد فدرال از ساعتی 7.25 دلار به ساعتی 10 دلار افزایش خواهد یافت یا اینکه تصمیم برای افزایش حداقل دستمزد به عهدۀ ایالت ها گذاشته می شود.

مرخصی استعلاجی

ترامپ گفته است که به زنان باردار در مدت شش هفته مرخصی، هفته ای 300 دلار می دهد. اما او در مورد دیگر اعضای خانواده که از فرد بیمار مراقبت می کنند، چیزی نگفته است.

۱۳۹۵/۸/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...