نسخه چاپی

نخست وزیر ژاپن به دیدار ترامپ می رود

مقام‌های رسمی اعلام كردند كه نخست وزیر ژاپن هفته آینده با رئیس جمهور منتخب آمریكا دیدار می‌كند.

به گزارش نما ، تسنیم به نقل از رویترز نوشت: شینزو آبه نخست وزیر ژاپن قصد دارد هفته آینده به نیویورک سفر کند تا با دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا دیدار و گفتگو کند.

یک مقام رسمی دولت ژاپن در این باره تاکید کرد: شینزو آبه و ترامپ پیش از این به صورت تلفنی صحبت کرده و بر همکاری نزدیک تاکید داشته‌اند، دو طرف همچنین بر اهمیت اتحاد امنیتی و نظامی آمریکا ژاپن در منطقه آسیا اقبانوسیه تاکید کرده‌اند.

شینزو آبه پنجشنبه آینده در شهر نیویورک با ترامپ دیدار خواهد کرد و سپس عازم نشست همکاری اقتصادی اپک خواهد شد.

تتسویا اوتسورو مقام ارشد وزارت خارجه ژاپن تاکید کرد: ترامپ زمانی فراتر از حد معمول برای تشکیل دولت جدید آمریکا نیاز دارد. ما می خواهیم اتحاد خود با آمریکا را در دوران انتقال سیاسی قدرت تضمین کنیم.

پیروزی غیر منتظره ترامپ نگرانی هایی را درباره تعهد واشنگتن به پیمان های امنیتی ایجاد کرده و این تحولات در شرایطی است که قدرت نظامی چین رو به افزایش بوده و توکیو با تهدیدات کره شمالی روبرو است.

برخی تحلیلگران سیاسی بر این باورند که "آبه" نگرانی های بزرگی درباره تجارت و امنیت دارد و ترامپ هنوز درباره این مسائل تصمیم گیری قاطعی نداشته است.

شرکت‌های ژاپنی نقش مهمی در اقتصاد آمریکا ایفا می کنند و بیش از 800 هزار کارگر آمریکایی را استخدام کرده‌اند. شرکت‌های ژاپنی 78 میلیارد دلار از صادرات آمریکا در سال 2014 را تشکیل داده‌اند.

مخالفت ترامپ با قرارداد تجارت آزاد موسوم به "تی پی پی" موجب نگرانی های زیادی در ژاپن شده است. ترامپ همچنین از توکیو خواسته است تا برای حمایت از اتحاد امنیتی بین دو کشور، بیشتر هزینه کند.

۱۳۹۵/۸/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...