نسخه چاپی

پلنگ و یوزپلنگ ایرانی بیمه شد

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست از اجرای بیمه پلنگ و یوزپلنگ ایرانی در كشور خبرداد و گفت: نخستین خسارت توسط سازمان‌های بیمه‌گر در بوشهر پرداخت شد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، معصومه ابتکار عصر امروز در حاشیه نشست بررسی وضعیت تالاب‌های استان فارس در جمع خبرنگاران اظهار داشت:پلنگ ایرانی و یوزپلنگ ایرانی بیمه شده است و شرکت‌های بیمه‌گذار آمده و پذیرفتند و این اجرایی شده است.

ابتکار افزود: اگر گزارشی مستند باشد خسارت آن از طریق بیمه پرداخت می‌شود و نخستین آن در بوشهر بوده است.

وی در مورد بیمه خسارت‌های گرگ نیز افزود: این مورد نیز اجرا می‌شود و سعی می‌کنیم مردم به حفاظت و کمک به حفظ این گونه‌ها آموزش داداه تا این آسیب‌ها به حداقل برسد.

ابتکار در مورد مجوزهای زیست محیطی پالایشگاه دوم شیراز افزود: این پالایشگاه ارزیابی زیست محیطی می‌خواهد و جایگزینی فناوری جدید در آن مطرح است.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: در موضوع تغییرمکان ساخت پالایشگاه ورود نداریم و براساس زیست محیطی نظر داده شود.

وی در مورد ساماندهی حیوانات ولگرد گفت: مسئولیت اصلی برعهده وزارت کشور و شهرداری‌ها است و ما نیز لایحه‌ای با عنوان مقابله با حیوان آزاری ارائه داده و نظرات کارشناسی نیز از فعالان محختلف زیست محیطی و همچنین تشکل‌های مردمی برای آن گرفته شده است.

معاون رئیس جمهور در مورد ولگردی سگ‌های وحشی در حاشیه شهرها نیز خاطرنشان کرد: مدیریت این موضوع به عهده شهرداری‌ها است و باید با ضابطه خود اقدام شود و اگر صحیح مدیریت نشود مشکلات زیادی ایجاد می‌کنند.

ابتکار در مورد زمین خواری‌های صورت گرفته در تهران نیز افزود: در این سه سال با آن مقابله کردیم و مواردی در برجین و لوسانات بود که با آن مقابله شد.

رئیس سازمان محیط زیست خاطرنشان کرد: این موضوع از جنبه حقوقی تعریف شده و تاکنون صدها هکتار از اراضی تصرف شده به محیط زیست برگشت داده شد که شامل میزان زیادی زمین‌خواری، ویلاسازی و تخریب منابع ملی بود.

وی با بیان اینکه به طور ویژه پرونده‌های زمین‌خواری در تمام کشور در حال بررسی است گفت: یک مورد گزارش از تخلفان مدیران محیط زیست بود که با آن برخورد شد و به طور قطع محیط زیست در داخل سازمان و بیرون از آن با هیچ اغماضی برخورد می‌کند.

۱۳۹۵/۸/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...