نسخه چاپی

مهمترین نقل و انتقالات اروپایی در روز آخر

آخرین روز مهلت تابستانی جابه‌جایی بازیكنان در فوتبال اروپا همانند همیشه شلوغ و پر رفت‌وآمد بود.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، در آخرين روز مهلت تابستاني جابه‌جايي بازيكنان در قاره سبز، نقل‌وانتقال‌هاي پرسروصدايي صورت گرفت. از پيوستن اشكان دژآگه و ديميتار برباتف بلغار در فولام گرفته تا بازگشت لوكا توني به فيورنتينا، همه و همه بخشي از اين جابه‌جايي‌ها بودند.

اين گزارش نگاهي به جابه‌جايي‌ها در آخرين روز ماه اوت دارد:

فولام: ديميتار برباتف پس از چند فصل حضور در منچستريونايتد به لندن بازگشت اما اين بار نه براي تاتنهام كه براي فولام پا به توپ خواهد شد. لندني‌ها براي اين مهاجم بلغارستاني بايد حسابي دست به جيب شده و دستمزد هفتگي 120 هزار يورويي را به بازيكن سال‌هاي دور بايرلوركوزن بپردازند.

برباتف از اين فصل يك ايراني را هم همبازي خود مي‌بيند. اشكان دژآگه با سابقه حضور در تيم‌هاي آلماني هرتابرلين و ولفسبورگ با قراردادي سه ساله به فولام پيوسته و از اين پس زير نظر مارتين يول فعاليت خواهد كرد.

هامبورگ: رافائل فان‌درفارت هم به بوندسليگا بازگشته و از اين پس با پيراهن هامبورگ بازي خواهد كرد. اين هافبك 29 ساله هلندي با قراردادي 13 ميليون يورويي تاتنهام را ترك كرده و به هامبورگ بازگشته است. قرارداد او كه پيش از اين در سال‌هاي 2005 تا 2008 نيز براي هامبورگ بازي مي‌كرد، سه ساله بوده و اين بازيكن محبوب هواداران بندر شمالي آلمان بايد تيم جديد و قديمش را از بحران و قعرنشيني در بوندسليگا نجات دهد.

شالكه: ابراهيم آفلاي با ترك بارسا به شالكه پيوسته است. اين جابه‌جايي يك ساله و قرضي بوده ولي پادشاهان آبي‌پوش اين امكان را دارند تا بازيكن هلندي فصل گذشته آبي - اناري‌ها را به طور كامل از آن خود كنند. شالكه همچنين خبر داده است خورادو را به صورت قرضي به روسيه فرستاده است تا در اسپارتاك مسكو توپ بزند.

بوروسيا مونشن‌گلادباخ: يوكي اوتسو، بازيكن ژاپني گلادباخ تنها پس از يك فصل اين تيم آلماني را ترك كرد و راهي ليگ فوتبال هلند و باشگاه فنلو شد. جزئيات اين جابه‌جايي عنوان نشده است.

رئال مادريد: چند رسانه اسپانيايي از پيوستن لاسانا ديارا به باشگاه آنژي ماخاچكالاي روسيه خبر مي‌دهند. همزمان چلسي حضور مايكل اسين غنايي را در رئال مادريد تاييد كرده است هر چند اين جابه‌جايي به صورت قرضي خواهد بود.

آژاكس: رايان بابل به هلند بازگشته و از اين پس با پيراهن باشگاه سابق خود به ميدان خواهد رفت. آژاكس در پايگاه اينترنتي خود نوشته است با بازيكن 25 ساله فصل پيش هوفنهايم قراردادي يك ساله را امضا كرده است.

وستهام: اندي كارول براي يك فصل از ليورپول به وستهام پيوسته است. جانشين كارول در آنفيلد هم دنيل استاريج عنوان مي‌شود.

رن: يان ام‌ويلا در كنار فرانسوي‌ها مي‌ماند. "فردريك دسن سرنن"، رييس باشگاه رن به روزنامه "سان"، چاپ انگليس گفته است، ام‌ويلا به احتمال 95 درصد در تيمش باقي مي‌ماند به اين ترتيب تاتنهام بايد از خريد بازيكن مورد علاقه‌اش پا پس كشيده باشد.

تاتنهام: هوگو ليوريس، المپيك ليون را ترك كرده و با 10 ميليون يورو به همراه پنج ميليون يورو پاداش (احتمالي) به تاتنهام پيوسته است. ليوريس با تاتنهام قراردادي 4 ساله را به امضا رسانده است. همزمان كلينت دمپسي از اين پس پيراهن تاتنهام را به تن خواهد كرد. اين مهاجم آمريكايي براي لندني‌ها شش ميليون پوند هزينه درپي‌داشته است.

يوونتوس: توريني‌ها نيكلاس بنتنر دانماركي را براي يك سال از توپچي‌هاي لندن قرض گرفتند. به نوشته ديلي‌ميل، آزمايش‌هاي روتين پزشكي با موفقيت پشت سر گذاشته شده و اين جابه‌جايي نهايي شده است. آلساندرو دل‌پيرو نيز باشگاه جديدي را براي خود دست‌وپا كرده است. او به استراليا رفته و براي اف‌سي‌‌سيدني گلزني خواهد كرد.

ميلان: نايجل ده‌يونگ از اين پس براي قرمزومشكي‌پوشان بازي خواهد كرد. اين بازيكن هلندي از منچسترسيتي راهي ميلان شده و 3/5 ميليون يورو قيمت دارد. به نوشته گاتزتا دلو اسپورت: آزمايش‌هاي پزشكي انجام و ده‌يونگ به هواداران ميلان نيز معرفي شده است.

مالاگا: روكه سانتاكروز و خاوير ساويولا با حضور در مالاگا فصل آينده را در ليگ قهرمانان اروپا توپ خواهند زد. به نوشته ماركا، سانتاكروز پاراگوئه‌اي به صورت قرضي منچسترسيتي را ترك كرده تا براي اسپانيايي‌ها توپ بزند. او روزگاري در بايرن‌مونيخ همبازي علي دايي بود.

منچسترسيتي: همشهري‌ها با خريد مايكن برزيلي از اينتر مشكل دفاع راست خود را حل كردند. جالب آن‌كه اين جابه‌جايي تنها با شش ميليون يورو نهايي شده است. ايتاليايي‌ها تابستان گذشته به پيشنهاد 30 ميليون يورويي رئال مادريد براي فروش بازيكن خود مخالفت كرده بودند! اسكات سينكلر از اين پس براي آبي‌پوشان شهر منچستر توپ خواهد زد. او از سوانسي به منچسترسيتي پيوسته و براي قهرمان فصل پيش ليگ برتر هشت ميليون يورو تمام شده است.

وردربرمن: مارتين كوبيلانسكي از انرگي كوتبوس به جمع مردان توماس شاف اضافه شده است.

ليورپول: صمد يشيل، بازيكن 18 ساله فصل پيش بايرلوركوزن با تنها 1/5 ميليون يورو به آنفيلد رفته است. او مي‌خواهد يك تا دو سال آينده خود را در ميان بازيكنان تيم نخست ليورپول جاي دهد.

فيورنتينا: لوكا توني به فلورانس بازگشته و باز هم پيراهن بنفش‌هاي فوتبال ايتاليا را به تن خواهد كرد. گفته مي‌شد او راهي سيه‌نا مي‌شود اما به فيورنتينا بازگشته است؛ باشگاهي كه از آنجا به بايرن مونيخ و تيم ملي ايتاليا رفته بود.

المپيك مارسي: جوي بارتون براي يك فصل و به صورت قرضي از كوئينز پارك رنجرز به بندر مارسي رفت. در سوي مقابل استفان ام‌بيا مارسي را به مقصد ليگ برتر ترك كرده است.

۱۳۹۱/۶/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...