نسخه چاپی

دفاع دبیركل سازمان ملل از سفر به تهران

رویترز گزارش داد كه بان‌كی‌مون از سفرش به ایران دفاع كرد و گفت كه از این سفر برای دعوت ایران به شفافیت بیش‌تر در زمینه برنامه هسته‌یی‌اش و نیز ارتقای حقوق بشر استفاده كرده است.

به گزارش نما به نقل از ايسنا، بان‌كي‌مون، دبيركل سازمان ملل روز جمعه پيش از بازگشت به مقر سازمان ملل در نيويورك در گفت‌وگو با خبرگزاري رويترز در دوبي، گفت: من به قدرت ديپلماسي ايمان دارم و به گفت‌وگو و تعامل اعتقاد دارم. اين دقيقا كاري است كه در سفرم به تهران انجام دادم.

بان اگرچه اذعان كرد كه از برخي از پاسخ‌هايي كه مقامات ايراني در گفت‌وگو با وي ارائه كردند چندان راضي نبود، برخي اتهامات آمريكا و رژيم صهيونيستي مبني بر اين كه وي با شركت در اجلاس جنبش غيرمتعهدها به خواست ايران عمل كرد را رد كرد.

دبيركل سازمان ملل گفت: من فكر مي‌كنم كه اين سفر نبايد اين‌چنين مناقشه‌آميز مي‌شد. من به عنوان دبيركل سازمان ملل وظيفه دارم با همه كشورهاي عضو اين سازمان تعامل داشته باشم.

بان‌كي‌مون كه شش سال پس از سفر دبيركل پيشين سازمان ملل، به تهران سفر مي‌كرد در شانزدهمين نشست 120 كشور عضو جنبش غيرمتعهدها شركت كرد. برخي از ديگر مقامات حاضر در اين نشست وزيران ارشد دولت سوريه بودند كه به گفته بان،‌ با درخواست او براي دسترسي بيش‌تر امدادگران بين المللي به سوريه موافقت كردند.

پيش از برگزاري نشست نم، واشنگتن با صراحت نشان داد كه مايل است بان اين نشست را بايكوت كند.

يك سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا در اين باره گفت: ايران از اين فرصت و نيز شركت‌كنندگان حاضر استفاده مي‌كند تا توجهات را از شكست‌هاي خود منحرف كند.

بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير رژيم صهيونيستي نيز از بان خواست كه اين سفر را لغو كند و آن را يك اشتباه بزرگ خواند.

۱۳۹۱/۶/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...