نسخه چاپی

10هزار روستا از نعمت گاز برخوردار شدند

معاون وزیر نفت با بیان این كه روزانه 700 میلیون مترمكعب گاز در كشور مصرف می شود، گفت: در دولت یازدهم به 10 هزار روستا كشور گاز رسانی شده است.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صداوسیما، حمیدرضا عراقی، در آئین افتتاح گازرسانی به 16 روستای بخش مرزن آباد چالوس، افزود: بیش از 10 هزار روستا در دولت تدبیر و امید گاز رسانی شد؛ این درحالی است که از روز نخست انقلاب تا قبل از دولت یازدهم 14 هزار روستا گازرسانی شده بود.

وی با اشاره به میزان مصرف سوخت نیروگاه‌های کشور گفت: نیروگاه‌های کشور 70 میلیون لیتر سوخت لازم دارند که یا باید گازوئیل و مازوت و یا گاز طبیعی باشد.

عراقی با اشاره به این که درسال 92، 35 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی و 35 میلیارد مترمکعب سوخت مایع در نیروگاه‎ها مصرف شد، ادامه داد: در سال 93 میزان مصرف در نیروگاه‎ها به 50 میلیارد متر مکعب و سوخت مایع به 20 میلیارد متر مکعب رسید.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این که در سال 94 میزان مصرف گاز در نیروگاه‎ها به 58 میلیارد متر مکعب و سوخت مایع به 13 میلیارد مترمکعب سوخت مایع (گازوئیل و مازوت) رسید، تصریح کرد: امسال نیز به دنبال رساندن مصرف سوخت نیروگاهها به 65 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی و 9 میلیارد سوخت مایع هستیم.

وی تاکید کرد: این روند کاهش مصرف سوخت میعان تقطیری در سه سال گذشته به دلیل جایگزینی گاز طبیعی صورت گرفته است که مصرف آن سبب کاهش آلودگی هوا می شود.

عراقی با بیان این‌که 70 درصد اتفاقات گاز به دلیل رعایت نکردن نکات ساده است، از مردم خواست در نصب شیلنگ و ورودی و خروجی لوله های دودکش دقت کنند.

هزینه 400 میلیارد تومانی برای گازرسانی به مازندران از سال 92 تاکنون

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، همچنین در آئین گازرسانی به 17 روستای بخش مرزن آباد، گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید بیش از 400 میلیارد تومان برای توسعه گاز رسانی در استان مازندران هزینه شده که رقم قابل توجهی است.

وی با اشاره به این که تمام تلاش شرکت ملی گاز ایران ایجاد رفاه، آرامش، آسایش و تامین امنیت انرژی برای مردم است، اظهارکرد: از ابتدای امسال تاکنون 150میلیارد تومان برای توسعه گاز رسانی به شهرها و روستاهای استان مازندران هزینه شده و قرار است تا پایان امسال 200 روستای دیگر این استان نیز از نعمت گاز طبیعی بهره مند شوند.

۱۳۹۵/۸/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...