نسخه چاپی

زاكانی: دوقطبی خوب و بد را تشدید كنیم

دبیركل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: وهن جامعه بشری است وقتی آدم مناظره‌های كلینتون و ترامپ را می‌دید و این مناظران در جامعه ای انجام می‌شد كه مدعی آقایی جهان است. این مناظرات گویای بخشی از واقعیت جامعه آمریكا است كه به زبان آوردند.

به گزارش نما به نقل از فارس، علیرضا زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی صبح امروز در چهارمین مجمع عمومی این مجمع گفت:‌ جمعیت رهپویان در فعالیت 8ساله خود برکات زیادی برای جبهه انقلاب داشته است.

وی افزود: این جمعیت بخش زیادی از ظرفیت جبهه انقلاب را در انتخابات‌ها بر عهده گرفته و شرایطی را فراهم کرده که ماحصل آن در بین احزاب و گروه‌ها مشهود است.

زاکانی گفت: چهارمین کنگره آغاز حرکتی جدید در مجموعه جمعیت است و همان شتاب سابق را شدیدتر ادامه خواهد داد.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب فراخوان مهمی را می‌زنند که همه ظرفیت‌های کشور بسیج شود. این فراخوان یا نشان از وجود یک تهدید است و یا انقلاب نیازمند یک تحولی عظیم و حرکتی انقلابی است.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تصریح کرد: امروز تهدیدهایمان بیشتر است ولی فرصت هایمان هم قابل مقایسه با قبل نیست و از ابن رو رهبر انقلاب نسبت به آینده کشور اظهار امیدواری می‌کنند.

وی با اشاره به انتخابات امریکا گفت: وهن جامعه بشری است وقتی آدم مناظره های کلینتون و ترامپ را می دید و این مناظران در جامعه ای انجام می‌شد که مدعی آقایی جهان است. این مناظرات گویای بخشی از واقعیت جامعه آمریکا است که به زبان آوردند.

زاکانی گفت: ملت آمریکا دنبال کسی می گردند که وضعیت موجود آمریکا را به هم بزند.

وی در ادامه گفت: رهبر انقلاب ساعت ها برای وضعیت امروز اجتماعی وقت گذاشتند و آن را غیر قابل قبول اعلام کردندـ

زاکانی گفت: سیر رشد فساد از مرحله تک گیر به جریانی سیستمی و پیوسته تبدیل شده و در مرحله سوم دنبال از بین بردن مقاومت های اجتماعی در برابر این موضوع است.

وی در ادامه گفت: باید نظام‌سازی مجددی بر مبنای مکتب امام داشته باشیم و برای این کار نیاز به جبهه سازی و ساماندهی ظرفیت های انقلاب داریم.

جبهه غیر انقلاب کسانی هستند که دل در گرو دشمن دارند حال ممکن است ظاهرشان اصولگرا باشد یا اصلاح طلب. اما باور نداشته باشند که ما می توانیم و چشمشان به عناصر خارجی است.

زاکانی گفت: جبهه انقلابی کسانی هستند که به مکتب امام، انقلاب اسلامی و ظرفیت های موجود در کشور و منطقه برای جبهه انقلاب ایمان دارند.

وی افزود: خالص سازی در جبهه انقلاب بایز صورت گیرد ولی روش آن تکثیر است. جبهه انقلاب برای موفقیت باید 14گام رابردارد. گام اول این است که افرادی که در جبهه انقلاب صاحب نفوذند با هم به اشتراک نظری برای طرح تغییر در وضعیت فعلی انقلاب اسلامی بردارند.

دبیرکل رهپویان ادامه داد: ناقص دیدن شرایط ممکن است کاری کند که بخشی از ظرفیت های انقلاب در برابر ظرفیت دیگر قرار گیرد.

وی ادامه داد: جامعه از تبعیض، فساد، پارتی بازی، و بی توجهی به افراد مظلوم رنج می‌برد. باید این عناصر را یک سمت و مردم را مقابل آنها قرار داد و این دوقطبی را تشدید کرد. دوقطبی که در آن مردم برابر مردم قرار گیرد مذموم ولی ایجاد دوقطبی خوب و بد ممدوح است.

زاکانی تصریح کرد: این خلاف عدالت و تدبیر است که هم کسی که دارا است و هم کسی که ندارد،یکسان یارانه بگیرند. توزیع یارانه در شرایط کنونی عادلانه نیست.

وی ادامه داد: ما نیازمند یک هویت جدید هستیم که بر پایه اصول وحدت کنند نه بر مبنای زدوبندهای جناحی. در انتخابات ریاست جمهوری به وحدت و شایسته‌گزینی توصیه می‌کنیم.

زاکانی تصریح کرد: جبهه انقلاب را به وحدت در مسیر رسیدن به نامزد واحد و حضور و خدمت خالصانه برای مردم توصیه می‌کنیم.

۱۳۹۵/۸/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...