نسخه چاپی

چند ایرانی زائر كربلا شده اند؟

نهمین جلسه ستاد اربعین با هدف بررسی آخرین اقدامات انجام شده با حضور سفیر كشورمان در عراق، سركنسول ایران در كربلا، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق و مسئولان حج و زیارت در كربلا برگزار شد.

به گزارش نما به نقل از فارس، نهمین جلسه ستاد اربعین با حضور حسن دانایی فر سفیر کشورمان در عراق، میرمسعود حسینیان سرکنسول ایران در کربلا، حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق و مسئولان حج و زیارت و شرکت شمسا در کربلا برگزار شد.

در این جلسه که با هدف بررسی آخرین اقدامات انجام شده برای ایام پیاده روی اربعین و در راستای خدمت رسانی هرچه بیشتر به زائران برگزار شد، سرکنسول ایران در کربلا پس از ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته، گفت: امسال خدمات و امکانات بسیار مطلوب‌تری نسبت به سالهای گذشته به زائران ارائه خواهد شد.

وی افزود: برای رفع مشکلات پیش رو طی جلسات مختلف با مسئولان عراقی، رایزنی‌های لازم صورت گرفته است.

750 هدیه فرهنگی برای تقدیر از موکب‌های برتر در خدمت‌رسانی به زائرین اربعین

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی، از آماده شدن 750 هدیه فرهنگی برای توزیع در بین موکب‌های حسینی و نیز اقدامات لازم برای برگزاری سلسله نشست‌های علمی تخصصی با موضوع اربعین و با حضور علمای ایران و عراق و نیز اساتید دانشگاه‌ها خبر داد.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) درباره ضرورت استفاده از فرصت‌ها، ایام اربعین را فرصتی بی نظیر خواند و گفت: کسانی که از فرصت‌های به دست آمده در ایام اربعین برای خدمت‌رسانی به زائران امام حسین (ع) بیشترین استفاده را می‌برند، زیرک‌ترین و موفق‌ترین افراد هستند.

در بخش دیگری از این جلسه، نمایندگان استان‌های بوشهر، خراسان شمالی، اصفهان، گیلان، چهارمحال و بختیاری، مازندران، یزد، شهرداری تهران، ستاد فرمان حضرت امام(ره)، شرکت آب و فاضلاب و بسیج دانشجویی درباره اقدامات انجام شده در عرصه احداث موکب‌های حسینی به ارائه توضیحات پرداختند.

آمادگی حشدالشعبی برای ارائه خدمت به زائرین ایران در مرزهای کشورمان

همچنین حسن دانایی فر سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در این نشست خواستار تلاش بی‌وقفه برای خدمت رسانی به زائران شد.

وی با اشاره به همکاری عشایر و نیروهای بسیج مردمی عراق (حشدالشعبی) در برپایی هر چه باشکوه تر راهپیمایی عظیم اربعین، گفت: نیروهای حشدالشعبی از مرز شلمچه، چزابه و مهران تا سامرا، کاظمین، کربلا، دیوانیه، حله و ... برای خدمت رسانی به زائران اباعبدالله اعلام آمادگی کرده‌اند که در نوع خود یک حماسه است.

رییس ستاد اربعین در عراق با بیان اینکه سال گذشته با کمک حشدالشعبی تعداد 70 هزار نفر از زائران در خانه مردم عراق اسکان یافتند، بر همکاری هرچه بیشتر در راستای ایجاد پیوند عمیق اجتماعی که بین 2 ملت ایران و عراق براساس ریشه اعتقادی و دینی وجود دارد و توسعه آن تأکید کرد.

وی تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب، امام راحل و خون شهدا توانسته‌ایم بین 2 ملت ایران و عراق پیوند برقرار کنیم و البته این پیوند روز به روز قوی‌تر می‌شود و این افتخار بزرگی است که یک ایرانی عکس شهید عراقی را در مسیر پیاده روی اربعین حسینی نصب می‌کند.

دانایی فر با بیان اینکه امسال نماد و علامت مراسم اربعین نماز و اهتمام به فلسطین و وحدت شیعه و سنی است، اظهار داشت: امسال بیشترین اعزام روحانی را به اربعین داریم به طوری که 1200 روحانی برای امر تبلیغ به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به تدارک 4 هزار نفر روحانی و غیر روحانی برای انجام کار فرهنگی در ایام اربعین از سوی دفتر حضرت آیت سیستانی، خاطرنشان کرد: بیش از 18 میلیون نفر در اربعین در یک محدوده دور هم جمع می‌شوند و این رویداد در هیچ کجای دنیا سابقه ندارد که باید از این فرصت استفاده کنیم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران افزود: اینکه از کشورهای مختلف در طول مسیر پیاده روی اربعین و نیز با حضور در کربلای معلا دور هم جمع شوند، آزادانه با یکدیگر حرف بزنند و این ارتباط تبدیل به پیوند شود کار کوچکی نیست و تمام این حرکت‌ها برای نهادینه کردن یک فکر است.

وی در ادامه اهمیت بیش از پیش کار فرهنگی را یادآور شد و با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی بازتاب ایجابی در کشور ایران دارد، ابراز کرد: مردم محتاج غذا و اسکان نیستند بلکه انسان‌های متواضع و بزرگواری هستند که باید برای ارائه خدمات مختلف به ویژه خدمات فرهنگی به آنان خالصانه تلاش کنیم.

بخش دیگری از سخنان رییس ستاد اربعین در عراق به مقایسه آماری تعداد زائران ایرانی اربعین از سالهای 89 تا 94 اختصاص داشت که وی با اشاره به روند صعودی تعداد زائران طی این سالها، گفت: سال گذشته حدود 2 میلیون زائر عازم کربلا شدند و امسال هم تعداد زائران ایرانی حداقل 2.5 میلیون نفر خواهد بود.

دانایی فر با بیان اینکه در ایام اربعین بیش از 1000 موضوع کار فرهنگی وجود دارد که لازم است خادمان زائران در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نکنند، بر ضرورت انجام کار فرهنگی تأکید کرد و افزود: تمام فعالیت‌هایی که انجام می شود برای فرهنگ سازی و تعمیق باورها است.

۱۳۹۵/۸/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...