نسخه چاپی

شكست سیاست تركیه درقبال سوریه

"تلگراف هرالد" با اشاره به درخواست بی تاثیر تركیه از شورای امنیت سازمان ملل برای تشكیل منطقه امن به بهانه اسكان آوارگان سوری در داخل خاك سوریه ، كشتی سیاستهای تركیه در سوریه را به گل نشسته خواند.

به گزارش نما به نقل از مهر، در پی افزایش تبعات و هزینه های سیاستهای غلط ترکیه در قبال مسائل سوریه که این روزها گریبان دولتمردان ترک را گرفته است در روزهای گذشته دولت ترکیه با ارائه درخواستی به شورای امنیت سازمان ملل خواستار تشکیل منطقه امن برای آوارگان سوری در داخل خاک سوریه شد.

به گزارش سایت آمریکایی " تلگراف هرالد " ، این درخواست ترکیه که با هدف مهار کردن تبعات حضور سیل عظیم آوارگان سوری در داخل خاک ترکیه صورت گرفت مثل سنگی که به سرعت در آب فرو می رود به سرعت در شورای امنیت سازمان ملل کنار زده شد به طوریکه نه تنها به صدور قطعنامه منجر نشد حتی یک بیانیه حمایتی الزام آور هم در این خصوص از شورای امنیت صادر نشد.

برخورد اعضای شورای امنیت با این طرح ترکیه که پیشتر به ادعای رسانه های ترکیه هماهنگی ها و بررسی های لازم آن توسط گروه های کاری ترکیه و آمریکا نهایی شده بود به قدری برای ترک ها ناامید کننده بود که " داود اوغلو" وزیر خارجه ترکیه در پایان جلسه شورای امنیت ضمن انتقاد از چگونگی برخورد این شورا با این پیشنهاد ترکیه گفت : ما فکر می کردیم اعضا گام های معوقه بلندی در این خصوص بردارند اما انتظارات ما کاملا غلط بوده است.

تحلیلگر سایت آمریکایی در این خصوص می نویسد : مثل بسیاری از طرح های ترکیه این طرح آنها هم در همان آغاز مرد.

ایجاد یک منطقه امن در داخل خاک یک کشور بدون جلب رضایت حکومت آن کشور خلاف مقررات جهانی است و می تواند منجر به بروز درگیری نظامی شود که ظاهرا دوستان غربی ترک ها یعنی آمریکا و ، انگلیس و فرانسه تمایلی به این درگیری نظامی با دولت بشار اسد ندارند حداقل قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا.

۱۳۹۱/۶/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...