نسخه چاپی

سید مهدی موسوی نژاد در گفتگو با نما:

تنها دست آورد برجام امید واهی دولتمردان به مردم بود

عکس خبري -تنها دست آورد برجام اميد واهي دولتمردان به مردم بود

سید مهدی موسوی نژاد، نماینده ادوار مجلس گفت: تنها عایدی كه از طریق برجام می توانیم نام ببریم چیزی نیست مگر یك امید توسط دولتمردان در پیكره مردم و جامعه برای بهبود وضعیت اقتصادی كه در حد یك امیدواری باقی ماند.

سید مهدی موسوی نژاد، نماینده ادوار مجلس در گفتگو با نما، در خصوص صحبت معاون حقوقی و پارلمانی دولت مبنی بر آثار مثبت برجام در کشور گفت: مواردی که دولتمردان مطرح می کنند، یک حرکت فرار رو به جلو است. وگر نه مذاکره کنندگان و مسئولین سیاست خارجی اذعان داشتند، در بحث برجام چیزی عاید کشور نشد و از زمان اجرایی شدن برجام، شاهد تحریم های جدید و تمدید تحریم های گذشته هستیم.
وی ادامه داد: تنها موردی که دولت در بحث تحریم ها به آن اشاره می کند و یا می تواند اشاره کند، بحث باز شدن سوئیفت ها است. وقتی بانکهای دنیا، امکان معامله با ایران را نداشته باشند، هیچ وجهی باز بودن سوئیفت ندارد.
نماینده ادوار مجلس تصریح کرد: تنها عایدی که از طریق برجام می توانیم نام ببریم چیزی نیست مگر یک امید توسط دولتمردان در پیکره مردم و جامعه برای بهبود وضعیت اقتصادی که در حد یک امیدواری باقی ماند.
وی خاطر نشان کرد: اگر برجام هم به نتیجه هم نمی رسید، آمریکایی ها امکان اینکه بتوانند و یا می توانستند بیش از این ها در حوزه تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران، مقاومت کنند، نداشتند. در دولت قبل آمریکایی ها آمادگی خود را برای مذاکره با جمهوری اسلامی اعلام کردند و حتی اصرار برای مذاکره با جمهوری اسلامی داشتند و اعلام کرده بودند که بخشی از شرایط شما را می پذیریم، پای میز مذاکره بیایید و غنی سازی اورانیم 20 درصد را هم پذیرفته بودند و قائل به 5 درصد و 10 درصد هم شده بودند. که ایران را متقاعد به مذاکره کند.
نماینده ادوار مجلس تاکید کرد: اما متاسفانه بعد از اینکه دولت دهم شکل گرفت، شوق و تمایل شدیدی از طرف دولت روحانی برای مذاکره مشاهده و شروع کردند به کارشکنی روی آورده و سعی کردند از دادن امتیاز در مواردی که قبلا هم مطرح کرده بودند دریغ کنند.
موسوی نژاد تصریح کرد: اگر استراتژی یاران و همراهان دولت مبنی بر این است که مردم را با همین سخنان تا انتخابات امیدوار نگه دارند، راهبرد و یک استراتژی خطرناک است. دروغ گفتن به افکار عمومی مردم باعث بی اعتمادی می شود.
نماینده ادوار مجلس خاطر نشان کرد: دولتی ها با بیان این گونه سخنان، می خواهند بر خلاف شعارهایی که در رابطه با برجام دادند که معجزه قرن، آفتاب تابان و از این دست مسائل که مطرح می کردند که با برجام تحریم ها برداشته شده و مردم به آب، نان، غذا و اشتغال می رسند و هیچ کدام از این موارد تحقق پیدا نکرد، در افکار عمومی انحراف ایجاد کنند. دولت بجای پرداختن به این مسائل و انحراف افکار عمومی و طرح بعضی مطالبی که بسیار خنده آور و کودکانه است، باید جبران مافات کند.

۱۳۹۵/۸/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...