نسخه چاپی

۸۰ درصد بیماری های قلبی قابل پیشگیری هستند

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشكی بیرجند گفت: ۸۰ درصد بیماری های قلبی قابل پیشگیری هستند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، دکتر طوبی کاظمی عصر امروز در همایش توانمندی زنان با رویکرد اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: سکته قلبی شایع است همچنین بیماری های عفونی در حالی کاهش یافته که بیماری های غیرواگیر در حال افزایش است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه فشارهای روحی و روانی و روند تغذیه زمینه ساز بیماری های غیر واگیر است عنوان کرد: در استان ۳۰ درصد مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی، ۱۲درصد سوانح و ۹درصد سرطان گزارش شده است.

کاظمی با بیان اینکه در زنان بعد از سرطان شایعترین بیماری ها، بیماری قلبی است تصریح کرد: سرطان پستان، رحم و دستگاه گوارش سه سرطان شایع در زنان هستند که در مرحله اولیه قابل درمان و تشخیص هستند.

وی با بیان اینکه اگر انسان قلب سالمی نداشته باشد سایر ارگان های بدن نیز کارشان مختل خواهد شد عنوان کرد: از سنین کودکی باید فرزندان خود را با قلب سالم آشنا کنیم تا در بزرگ سالی دچار مشکلات قلبی نشوند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه عوامل خطر بیماری‌های قلبی و عروقی دو نوع غیر قابل کنترل و قابل گفت: بی تحرکی و رژیم غذایی ناسالم باعث بیماری قلبی می شود.

کاظمی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد مرگ های قلبی قابل پیشگیری هستند ادامه داد: افرادی که چربی بالا و اضافه وزن دارند در معرض خطر بیماری‌های قلبی بیشتر هستند.

وی یادآور شد: برای داشتن قلبی سالم باید سبک و شیوه زندگی خود را تغییر دهیم و یک رژیم غذایی سالم داشته باشیم همجنین روزانه ۵ واحد سبزی، مقداری لبنیات، حبوبات و آجیل را در برنامه غذایی خود پیاده کنیم.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه باید قند ساده را از رژیم غذایی خود حذف کنیم خاطر نشان کرد :در این راستا خرما، عناب و کشمش را جایگزین قندهای ساده کنیم.

۱۳۹۵/۸/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...