نسخه چاپی

نماینده مردم یزد در مجلس نهم در گفتگو با خبرنگار نما:

ترسی از پاره شدن برجام از سوی ترامپ نخواهیم داشت/ترامپ مجری سیاست های اقلیت قدرتمند در امریكا است

عکس خبري -ترسي از پاره شدن برجام  از سوي ترامپ نخواهيم داشت/ترامپ  مجري سياست هاي اقليت قدرتمند در امريکا است

محمدصالح جوكار گفت : با انتخاب ترامپ ما نباید تفاوتی بر سیاست های امریكا قائل شویم،چرا كه راهبرد امریكا مانند سابق است ولی با تكنیك های جدید اجرا خواهد شد.

پیروزی ترامپ بر کلینتون را نباید آغاز سلسله تغییرات اساسی در آمریکا قلمداد کنیم.حقیقت این است که ساختار سیاسی آمریکا به گونه‌ای طراحی شده که رئیس جمهور، مجری تدابیر پشت پرده طبقه حاکم است و بیش از این اختیاری ندارد. اما این نکته را نباید از نظر دور داشت که ترامپ، برخلاف کلینتون، نماد آمریکای بدون نقاب است. نمایش کامل توحش، تبعیض و سفاهت در یک آمریکایی به نام ترامپ. شاید این تنها تفاوت دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باشد. کلینتون در حالی‌که سالها در سمت‌های مختلف آمریکا مشق سیاست کرده بود، مکارانه می‌کوشید با استفاده از دروغ‌ها و حیله‌گری‌های متعارف خودش، چهره‌ای زیبا از هیولای کریه و بدسیرت آمریکا را به نمایش بگذارد. چهره‌ای که می‌توانست ساده‌دلان و خوش‌خیالان را خام کند و فریب دهد. در مقابل، ترامپ نماد جنون آمریکایی و کابوی قرن بیست و یکمی است که ماهیت آمریکا را به نمایش گذاشت. او به صراحت از تفوق و سلطه ثروتمندان بر فقرا گفت. از گرسنگی بیش از 40 میلیون آمریکایی، از دخالت‌های بیجای کشورش در کشورهای مختلف، از قصدش برای برخورد با مهاجران و .... اینها که او گفت، برگهایی کوچک از ماهیت پلید آمریکا بود و در این سیرک بزرگ، در این شعبده‌بازی تاریخی، لیبرال دموکراسی آمریکا کسی را پذیرفت و انتخاب کرد که هرچه بیشتر خشن، بی‌رحم و قداره‌کش بود. کسی را انتخاب کرد که نماد فساد اخلاقی و بی‌شخصیتی بود.کسی‌که در مناظره رسمی، تندترین و توهین‌آمیز‌ترین عبارات را نسبت به رقیبش به‌کار برد و از آن کار، هیچ خجالتی هم نکشید.
محمدصالح جوکار نماینده سابق مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نما درباره روی کارآمدن ترامپ به عنوان رئیس جمهور جدید امریکا گفت: مردم به شخصی رای دادندکه واقعیت های تلخ آمریکا را بیان کرد،ترامپ لایه های پنهان و فاسد جامعه امریکا را بر ملا کرد و مردم از این موضوع استقبال کردند.
وی افزود:با توجه به سابقه اقتصادی دونالد ترامپ، انتخاب وی بر تحولات اقتصادی آمریکا تاثیر چشمگیری خواهد گذاشت.
جوکار تاکید کرد:انتخاب دوتالد ترامپ بر سیاستهای خصمانه این کشور بر ما تاثیری نخواهد گذاشت زیرا شخص ترامپ یا کلینتون برای ما مهم نیست و این ساختار قدرت در امریکاست که تصمیم گیرنده و مشکل آفرین است.
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مورد تکلیف اجرای برجام با پیروزی ترامپ گفت:سوابق جمهوری خواهان در زمان های مختلف بیانگر خصومت بیشتری نسبت به ملت ایران بوده است و بیشتر جبهه دشمنی علیه نظام و مردم ایران داشته اند.
وی ادامه داد:ما ترسی از این جمله ترامپ که گفته است برجام را پاره می کند نداریم ولی او تنها مجری سیاست های عده ای خاص در امریکاست به همین دلیل بعید است این حرفش را عملی کند.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در مورد ادامه حمایت آمریکا از اقدامات عربستان در منطقه با پیروزی ترامپ گفت:با توجه به اینکه لابی عربستان از کلینتون حمایت می کردند و پول کلانی به ستاد وی پرداختند کردند،قطعا ترامپ موضع مثبتی نخواهد داشت و این احتمال وجود دارد که عربستان در رابطه با داعش دیگر از سوی امریکا حمایت نشود.
جوکار در پاسخ به سوالی در خصوص تاثیر گذاری نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر تحولات سوریه افزود:چارچوب سیاست های امریکا را ترامپ تعیین نخواهد کرد،بلکه او فقط مجری اتاق فکر،راهبرد و سیاستی که در امریکا وجوددارد خواهد بود و اگر ترامپ قصد ساختارشکنی نداشته باشد مشکل سوریه حل نخواهد شد.
وی در پایان گفت:با انتخاب ترامپ ما نباید تفاوتی بر سیاست های امریکا قائل شویم،چرا که راهبرد امریکا مانند سابق است ولی با تکنیک های جدید اجرا خواهد شد.

۱۳۹۵/۸/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...