نسخه چاپی

رئیس سابق سازمان جاسوسی انگلیس: در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ احتمال «آرماگدون هسته‌ای» وجود دارد

رئیس سابق سازمان جاسوسی «ام آی 6» انگلیس اعلام كرده است كه با وجود ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ»، خطر بزرگ تقابل نظامی در جهان و راه افتادن یك جنگ هسته‌ای وجود دارد.

به گزارش نما به نقل از فارس، «جان ساورز» رئیس سابق امنیت خارجی انگلیس (سازمان جاسوسی MI6) مدعی شده بود که اگر روابط بین آمریکا و یک ابرقدرت دیگر در جهان در دوران ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» رو به تیرگی برود، خطر بزرگ «تقابل نظامی بزرگ» وجود دارد.

روزنامه انگلیسی «میرور» گزارش کرد، رئیس سابق «ام آی 6» هشدار داده است که اگر ترامپ بعنوان رئیس‌جمهور آمریکا وارد کاخ سفید شود، احتمال ورود جهان به یک جنگ هسته‌ای تا حد زیادی افزایش خواهد یافت.

وی در اینباره گفته بود: «من فکر نمی‌کنم که ترامپ هنوز بداند که زمانیکه رئیس‌جمهور شود، چه فشارهایی بر وی تحمیل خواهد شد. ما شاهد بودیم وقتی احساس حقارت کرده است و احساس کرده که مورد انتقاد قرار گرفته، تقریباً واکنش شدیدی داشته است. اگر این احساس را به امور جهانی تعمیم دهیم، پیامدهای خطرناکی برای همه به همراه خواهد داشت».

ساورز توضیح داد، گرچه ترامپ می‌تواند ارتباط آمریکا با روسیه را تقویت کند، اما تهدید یک جنگ هسته‌ای با ریاست‌جمهوری ترامپ بدتر خواهد بود.

وی در گفت‌وگو با بی بی سی گفت: «بزرگترین تهدید، تقابل نظامی بین قدرت‌های بزرگ است که ویرانی‌های گسترده‌ای خواهد داشت. این یک خطر از زمانی است که سلاح هسته‌ای ابداع شده است و ما به جهانی بازمی گردیم که تقریباً خطرناک است و و من فکر می‌کنم این بزرگترین تهدید است».

این مقام انگلیسی ادامه داد: «به طور کلی، بدترین سناریو این است که بعد از یک دوران ماه عسل روابط آمریکا با ولادیمیر پوتین و شی جینپینگ، روابط بین آمریکا و دیگر قدرت‌های بزرگ، با تقابل بیشتر همراه باشد. همیشه درگیری‌های منطقی وجود دارد که مجبوریم با آن روبرو باشیم اما جهان توانایی تحمل درگیری بین آمریکا و روسیه یا آمریکا و چین را ندارد. این بزرگترین چیزی است که باید آن را مدیریت کنیم».

۱۳۹۵/۸/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...