نسخه چاپی

اجلاس تهران موضوع خطبه نماز جمعه نجف شد

اما نكته جالب توجه این بوده كه اجلاس تهران كه مقاماتی از 120 كشور جهان در آن شركت كرده اند، حتی بر خطبه نماز جمعه شهر نجف اشرف تأثیر گذاشته و به موضوع آن تبدیل شده بود.

به گزارش شیعه آنلاین، از صبح روز پنج شنبه، جلسه رسمی شانزدهمین دوره اجلاس کشورهای عدم تعهد با آیاتی از کلام الله مجید و سپس سخنرانی حضرت آیت الله سید «علی خامنه ای» رهبر انقلاب اسلامی ایران، آغاز و تا (جمعه) ادامه داشت.

این اجلاس که پس از نشست سالانه سازمان ملل متحد، بزرگ ترین اجتماع بین المللی به شمار می رود، بازتاب گسترده ای در رسانه های مختلف بین المللی داشته است.

اما نکته جالب توجه این بوده که اجلاس تهران که مقاماتی از 120 کشور جهان در آن شرکت کرده اند، حتی بر خطبه نماز جمعه شهر نجف اشرف تأثیر گذاشته و به موضوع آن تبدیل شده بود.

در همین راستا حجة الإسلام و المسلمین سید «صدر الدین قبانچی» در خطبه نماز جمعه در حسینیه "فاطمیه" نجف اشرف، با اشاره به شانزدهمین دوره اجلاس عدم تعهد، گفت: اجلاس تهران، تیغی در چشمان "اسرائیل" و کشورهای استکباری بوده است.

این روحانی سرشناس عراقی که عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق نیز به شمار می رود، در ادامه اظهارات خود در این خطبه گفت: به رغم همه فشارها، تحریم و محاصره علیه ایران، این کشور توانست با موفقیت این اجلاس را برگزار کند.

۱۳۹۱/۶/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...