نسخه چاپی

شهر باستانی نمرود در موصل به طور كامل آزاد شد

نیروهای عراقی در ادامه عملیات آزادسازی موصل، شهر تاریخی نمرود را به طور كامل آزاد كردند.

به گزارش نما، به نقل از روسیاالیوم، نیروهای عراقی امروز یکشنبه شهر تاریخی نمرود در موصل را به طور کامل از چنگ داعش آزاد کردند.

پبش از این عبدالامیر رشید یارالله فرمانده عملیات نینوا ما می‌آییم از آزادسازی روستای النعمانیه در جنوب ناحیه النمرود در شمال الزاب خبر داده بود.

داعش در تاریخ دوازدهم آوریل 2015(23 فروردین 94) ویدئویی را منتشر کرد که اعضای این گروه را در حال تخریب این شهر باستانی نشان می‌دهد. تروریستهای داعش با بولدوزر و مواد منفجره به جان آثار باستانی افتادند و نمرود، یکی از گنجینه‌های باستانی عراق را عملاً با خاک یکسان کردند. گروه تروریستی داعش هدف خود را از این کار بت‌شکنی اعلام کرد.

سازمان یونسکو تخریب آثار باستانی شهر نمرود را جنایت جنگی اعلام کرد و مدیرکل این سازمان از مقامات سیاسی و دینی در منطقه خواست از این وحشی‌گری جدید و تخریب عامدانه میراث فرهنگی جلوگیری کنند.

گروه تروریستی داعش سحرگاه روز بیستم خرداد (10 ژوئن) سال 1393 به موصل مرکز استان نینوا و دومین شهر بزرگ عراق واقع در 400 کیلومتری بغداد پایتخت این کشور حمله کرد و این شهر را به تصرف خود درآورد.

حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق، بامداد دوشنبه 26 مهر از آغاز عملیات آزادسازی شهر موصل از چنگ گروه داعش خبر داد.

نیروهای عراقی اعم از نیروهای ارتش، پلیس فدرال و داوطلب مردمی و پیشمرگه از آغاز عملیات آزادسازی موصل تاکنون صدها کیلومترمربع و دهها روستا را از چنگ تروریستهای داعشی آزاد کردند.
منبع: تسنیم

۱۳۹۵/۸/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...