نسخه چاپی

تلاش پلیس برای امنیت آمارگیران سرشماری

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ با اعلام اینكه آمارهای دقیق به پلیس كمك می كند تاامنیت را در جامعه برقراركندگفت: پلیس همه تلاش خود را برای ایجاد امنیت آمارگیران نفوس و مسكن به كار بسته است.

به گزارش نما، سردار حسین ساجدی نیا، در بازدید از مرکز آمار ایران و همچنین ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن کشور، از تلاش های بی شائبه و شبانه روزی آمارگیران این مرکز قدردانی کرد و گفت: کار شما برای پلیس در ارائه خدمات به شهروندان روحیه ساز است.

وی ضمن تشکر از فعالیت جدی و احسن ماموران آمارگیر در شهر تهران، افزود: پلیس تمام تلاش خود را برای برقراری و ایجاد امنیت و آرامش ماموران آماگیر در تمامی ساعات انجام کار آمارگیری به کاربسته است.

وی اظهار داشت: پلیس پایتخت آمادگی دارد هرگونه کمکی که از دستش بر می آید در این زمینه انجام دهد.

سردار ساجدی نیا، تصریح کرد: سیستم مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ شبانه روز آمادگی دارد به تماس های ماموران آمارگیر پاسخ داده و در صورتی که مشکلی برای آنها ایجاد شده باشد، ماموران انتظامی ۱۱۰ کلانتری های سطح شهر تهران در محل حضور پیدا کرده و به مشکل رسیدگی می کنند.

وی با اشاره به اینکه این سرشماری و آمارگیری علاوه بر تامین اطلاعات عمومی و مورد نیاز کشور، می تواند به پلیس در بحث جغرافیای جرم و خدمات رسانی پلیس به شهروندان مفید واقع شود، گفت:" این آمار به پلیس کمک می کند تا در جهت تامین و تقسیم نیروی مورد نیاز در مناطق پر تراکم، تدابیر لازم را در نظر بگیرد تا بتوانیم امنیتی پایدار را برای شهروندان ایجاد کنیم.

سردار ساجدی نیا، پلیس پایتخت را خدمتگزار مردم دانست و افزود:" همکارانم در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ این آمادگی را دارند تا در همه زمینه ها به آمارگیران یاری دهند.

بیش از ۷۶ درصد جمعیت کشور سرشماری شده اند

دکتر امید علی پارسا، رییس مرکز آمار ایران و رییس سرشماری کشوری نیز در این مراسم اعلام کرد: تا کنون ۱۸ میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار معادل ۶۱ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت کشور سرشماری شده اند که این میزان، معادل ۷۶ و نیم درصد از جمعیت کل کشور است.

امیدعلی پارسا افزود: به دلیل بالا بودن آمار خانوارهای غایب در برخی مناطق، ساعات کاری ماموران سرشماری در این هفته که هفته پایانی سرشماری می باشد تا ساعت ۹ و نیم شب تمدید می شود.

وی در خصوص دستمزد ماموران سرشماری نیز افزود: برنامه ریزی های لازم برای پرداخت به موقع دستمزد آمارگیران انجام شده و بخشی از دستمزد نیز در اواسط کار به این عزیزان پرداخت شده است.

امیدعلی پارسا اظهار داشت: در مجموع بر اساس حجم کار و کیفیت کار آمارگیران، رقم متوسط ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر آمارگیر در این سرشماری پرداخت خواهد شد.

وی ضمن تشکر از تمهیدات نیروی انتظامی به ویژه پلیس پایتخت، در تامین امنیت ماموران سرشماری، ابراز امیدواری کرد در مناطقی که ضرورت دارد ماموران سرشماری تا ساعت از شب به سرشماری ادامه دهند، همچنان از چتر حمایتی نیروی انتظامی در تامین امنیت این طرح بزرگ ملی برخودار باشند.

منبع: مهر

۱۳۹۵/۸/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...