نسخه چاپی

آمریكا مانع یكسره شدن عملیات موصل

مسئولین بسیج مردمی عراق با بیان اینكه آمریكا در راستای تحقق اهداف خاص خود در نینوا مانع یكسره شدن این عملیات می‌شود، گفت: دولت عراق باید ائتلاف بین المللی را از محور غربی مختص بسیج مردمی بیرون كند.

به گزارش نما، رهبران گروه‌های مقاومت نیروهای بسیج مرمی عراق ائتلاف بین المللی ضد داعش به فرماندهی آمریکا را مسئول کندی عملیات آزادسازی موصل دانستند.

آنها از دولت عراق خواستند نیروهای ائتلاف را از محور غربی عملیات «قادمون یا نینوا» که مختص نیروهای بسیج مردمی است بیرون کنند چرا که نقش منفی ائتلاف می‌تواند بر روند عملیات بسیج مردمی در این محور تاثیرگذارد.

«جعفر الحسینی»، سخنگوی گروه‌های حزب الله عراق با بیان اینکه نیروهای بسیج مردمی و مقاومت از حضور ائتلاف آمریکایی در عرصه عملیات نینوا ناراضی هستند، افزود: نیروهای ائتلاف بین المللی با بسیج مردمی در محور غربی این عملیات هماهنگی ندارند.

وی افزود: بسیج مردمی از دولت عراق خواسته است ائتلاف را از محور غربی حذف کند چون این محور باید تنها به بسیج مردمی و گروه‌های مقاومت اختصاص داشته باشد.

الحسینی تصریح کرد: این تنها نیروی هوایی ارتش عراق است که می تواند به نیروهای بسیج مردمی در محور غربی عملیات نینوا کمک کند و این چیزی است که ما با حیدر العبادی، فرمانده کل نیروهای مسلح درباره آن توافق کردیم.

رهبران بسیج مردمی عراق همچنین از احتمال تکرار خطای عمدی ائتلاف بین المللی در بمباران یگان های بسیج مردمی ابراز نگرانی کردند.

به گفته آنها ائتلاف بین المللی به منظور پیاده کردن نقشه‌های خود کار یکسره کردن نبرد موصل را به تعویق انداخته است و تنها با ورود به جنگ ادعایی مبارزه با تروریسم در راستای منافع خود گام برداشته است.

حسن عبدالهادی، مشاور سیاسی گردان های سید الشهداء بسیج مردمی عراق نیز اظهار داشت: بسیج مردمی هنگامی که به نبردی وارد می‌شود آن را در سریع ترین زمان ممکن یکسره می‌کند اما متاسفانه نیروهای ائتلاف بین المللی با ایجاد اختلال در تجهیزات مخابراتی روند یکسره کردن عملیات را به تعویق انداخته است.
منبع: فارس

۱۳۹۵/۸/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
حسين
0
0
۱۳۹۵/۸/۲۳
مرگ بر امريکا
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...