نسخه چاپی

هشدار درباره دوره های آموزشی بدون مجوز بازار سرمایه

سازمان بورس به برگزاركنندگان مجموعه های فاقد مجوز در ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری هشدار داد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، غلامعلی میرزایی منفرد سرپرست مسئول گروه مشاوران حقوقی سازامان بورس و اوراق بهادار تهران گفت : برخی برگزارکنندگان دوره های آموزشی، در پوشش برگزاری این دوره‌ها، اقدام به ارائه خدمات مشاوره سرمایه­ گذاری، سبدگردانی و معاملات بر خط می کنند ، این اشخاص فاقد مجوزهای لازم هستند و فعالیت‌های آنها جزو عناوین مجرمانه قانون بازار اوراق بهادار محسوب می­ شود.

سرپرست مسؤول گروه مشاوران حقوقی سازمان بورس به پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان متولی حمایت از حقوق سرمایه­ گذاران و مسؤول نظارت بر حسن اجرای قانون بازار اوراق بهادار، در راستای ایفای وظایف قانونی خود به برگزارکنندگان این دوره­ ها و همچنین سرمایه­ گذاران مبتدی و کم‌آشنا با بازار سرمایه چند توصیه و تذکر داد.

وی اظهار داشت:برگزارکنندگان این دوره ­ها - که برخی اوقات با عدم اطلاع از قوانین و مقررات حاکم بر بازار اوراق بهادار، خدماتی فراتر از مباحث آموزشی را به شرکت­ کنندگان این دوره ­ها ارائه می کنند، باید فعالیت خود را در چارچوب قوانین و مقررات این بازار نظام­ مند کنند تا مشمول ضمانت­ اجراهای کیفری پیش­بینی شده برای این فعالیت­ها نشوند.
میرزایی منفرد ادامه داد: توصیه دوم این است که متقاضیان سرمایه ­گذاری و افراد مبتدی که با سازوکار عملکرد بورس آشنایی کافی ندارند نیز باید توجه داشته
باشند مؤسساتی که بدون مجوز و نظارت سازمان اقدام به ارائه خدمات مرتبط با بازار سرمایه می­کنند، بعضاً با انگیزه‌های مجرمانه، موجبات ورود ضرر به سرمایه‌گذاران را فراهم می کنند.
این مقام مسئول در ادامه عنوان داشت: بنابراین به این اشخاص متذکر می شود که هرگونه خدمات مشاوره­ای، سرمایه­ گذاری و معامله را از طریق نهادهای مالی دارای مجوز از سازمان بورس انجام دهند تا از تحمل ضرر و زیان احتمالی پیشگیری کنند.

سرپرست مسؤول گروه مشاوران حقوقی سازمان بورس با اعلام اخطار به برگزارکنندگان این دوره‌ها گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار در صورت کسب اطلاع از وقوع تخلفات ذکر شده، حق خود را برای پیگیری کیفری موضوع محفوظ می­دارد.

۱۳۹۵/۸/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...