نسخه چاپی

طرح «چرخه سبز كتاب» اجرا می شود

اجرای طرح «چرخه سبز كتاب» (مبادله رایگان و سریع كتابهای خوانده شده شهروندان) در پارك دانشجوی محوطه تئاتر شهر تهران آغاز می شود.

به گزارش نما به نقل از مهر، محسن حیدری مبتکر ایده «چرخه سبز کتاب» گفت: این طرح بسیار ساده است و پیچیدگی های اداری و مالی ندارد؛ هر شهروند می تواند یک تا سه کتاب بیاورد و یک تا سه کتاب انتخاب کند و ببرد.

وی افزود: این طرح کاملا مردمی است و سرمایه اولیه شروع این طرح، چهارده کارتن کتاب از کتابخانه شخصی منزل محمد درویش از فعالان محیط زیست (و مدیرکل کنونی مشارکتهای مردمی سازمان حفاظت از محیط زیست کشور) است.

حیدری گفت: شهروندان زیادی در تهران و کلانشهرها زندگی می کنند که همچون آقای درویش، در آپارتمان شخصی خود فضای کافی برای نگهداری کتابهای خوانده شده ندارند و از طرفی دوست دارند در یک کار محیط زیستی مشارکت کنند و به چرخه بازمصرف کتاب بپیوندند. این شهروندان دوست دارند کتابخانه شخصی خود یا لااقل بخشی از آن را اهدا کنند ولی نگران هستند که آیا این کتابها به دست مخاطبان علاقمند و کتابخوان واقعی می رسد یا خیر. در طرح «چرخه سبز کتاب» شهروندان نیکوکار و علاقمند به چرخه بازمصرف کتاب می توانند کتابخانه شخصی خود را اهدا کنند و در روز اجرای طرح مبادله خود نیز در پارک دانشجو حضور یابند و شاهد و ناظر بازتوزیع کتابهای اهدایی باشند. تلفن تماس برای اهدای کتابخانه شخصی ۰۹۱۲۳۳۵۲۷۶۸ است.

وی افزود: هماهنگی اولیه با مدیریت محله انقلاب واقع در ناحیه ۵ شهرداری منطقه ۱۱ تهران انجام شده که طرح مردمی «چرخه سبز کتاب» محدود به هفته کتاب و کتابخوانی نشود و در صورت استقبال شهروندان، این طرح به طور مستمر و هفتگی در پارک دانشجو اجرا خواهد شد.

مهدی فراهانی مدیر محله انقلاب نیز در این باره گفت: اجرای طرح مردمی «چرخه سبز کتاب» با حضور محمد درویش نخستین نیکوکار اهدا کننده کتابخانه شخصی و مدیرکل مشارکتهای مردمی سازمان حفاظت از محیط زیست کشور آغاز می شود و شهروندان می توانند یک تا سه کتاب بیاورند و از میان کتابهای اهدایی یک تا سه کتاب انتخاب کنند و ببرند. از همه شهروندان تهرانی بویژه اهالی محله انقلاب دعوت می کنم در آیین آغاز این طرح شرکت کنند. در مراسم آغاز این طرح که روز سه شنبه ۲۵ آبان از ساعت ۱۱ تا ۱۲:۳۰ در محوطه باز روبروی تئاتر شهر برگزار می شود، برخی برنامه های متنوع از جمله شاهنامه خوانی و نقالی نیز در نظر گرفته شده است.

۱۳۹۵/۸/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...