نسخه چاپی

وزیر اماراتی برای ایران شرط گذاشت

وزیر مشاور در امور خارجه امارات متحده عربی از لزوم برپایی یك مركز عربی برای مذاكرات سازنده با ایران و بصورت مشروط خبر داد.

به گزارش نما به نقل از فارس، «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات عربی متحده امروز (یکشنبه) از لزوم برپایی مرکز عربی برای مذاکرات سازنده و واقعی با ایران و به طورت مشروط خبر داد.

به نوشته روزنامه «گالف نیوز» قرقاش در نشست منطقه‌ای که در «مرکز مباحثات ابوظبی» در حال برگزاری است، گفت: «لزوم ساخت مرکز عربی میانه رو برای پیشبرد منطقه‌ایی با ثبات، باز و پویا وجود دارد.»

این مقام ارشد اماراتی با نام بردن از عربستان سعودی و مصر و نقش محوری آن‌ها گفت که ضرورت دارد که برای ایجاد یک ساز و کار نوین عربی در سطح منطقه تفکر کنیم تا از آشفتگی‌های کنونی خارج شویم.

وی با اصلاح دیدگاه برخی که نگران گفت‌‌وگو با ایران هستند اظهار داشت: «ما نباید نظرهای منطقی را رد کنیم با این حال نیاز است تا گفت‌‌وگوهای سازنده و واقعی و بر اساس مجموعه قوانین مشخصصورت پذیرند.»

قرقاش در ادامه با شرط گذاشتن برای ایران گفت که ضرورت دارد ایران به حاکمیت و تمایت ارضی کشورهای عرب احترام گذاشته و به نفوذ خود بر شیعیان دیگر کشورها پایان دهد و تلاش برای صدور انقلاب را متوقف نماید. به عبارت دیگر، ایران باید به عنوان یک کشور تا عامل صدور انقلاب و بی‌ثباتی عمل کند.

۱۳۹۵/۸/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...