نسخه چاپی

مدارس ابتدایی كرج و فردیس هم تعطیل شد

عدم اطلاع‌رسانی صحیح در مورد تعطیلی مدارس در استان البرز به دلیل آلودگی هوا، مردم و به ویژه دانش‌آموزان و والدین آنها را سردرگم كرده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، طی روزهای اخیر شرایط جوی و کیفیت هوا به دلیل وارونگی جوی و افزایش آلاینده‌ها، شرایط اضطراری در اکثر مناطق کشور از جمله کلانشهرها به خود گرفته است.

به همین دلیل و بر اساس تجربه سال‌های گذشته، اکثر دانش‌آموزان و والدین آنها از عصر امروز منتظر شنیدن اخباری در رابطه با تعطیلی و یا دایر بودن مدارس، در استان البرز و به ویژه شهرستان کرج بودند.

عصر امروز از طریق رسانه‌های سراسری اعلام شد که برخی از مقاطع تحصیلی در استان تهران به دلیل آلودگی هوا در روز دوشنبه تعطیل است.

در همین راستا خبرنگار فارس حدود ساعت 18 و 40 دقیقه با مهدی مهرور مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز تماس گرفت و از وی در رابطه با احتمال تعطیلی مدارس استان البرز به دلیل آلودگی هوا سوال کرد.

پاسخ‌های مهرور در ساعت 18 و 51 دقیقه بر خروجی خبرگزاری فارس منتشر شده و در این سخنان مدیرکل بحران استانداری البرز با اشاره به آلودگی هوای استان البرز گفته است: "مدارس استان البرز فردا باز است و هنوز تصمیمی برای تعطیلی مدارس در این استان گرفته نشده است.

مهدی مهرور اظهار داشت: با توجه به تشکیل کارگروه فوق‌العاده کاهش آلودگی هوای استان البرز و بالا رفتن آلاینده‌های هوا در این استان هنوز هیچ تصمیمی برای تعطیلی مدارس گرفته نشده است.

وی تأکید کرد: آلودگی هوای استان البرز از عصر روز جمعه آغاز شده و فردا به بیشترین حد خود می‌رسد.

مدیرکل بحران استانداری البرز با بیان اینکه فردا نیز هوای استان البرز برای تمامی گروه‌های سنی ناسالم است، افزود: بیماران قلبی،‌ زنان باردار،‌ کودکان از ترددهای غیرضروری در سطح شهر به شدت بپرهیزند.

این مسؤول در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه انجام فعالیت‌های ورزشی در مدارس این استان تا اطلاع ثانوی انجام نمی‌شود، تأکید کرد: بیشترین درصد آلودگی هوا در این استان مربوط به خودروهای فاقد معاینه فنی است که لازم است تدابیر و برنامه‌ریزی‌های لازم برای جلوگیری از تردد این خودروها در سطح شهر انجام شود.

مهرور در ادامه با اشاره به اینکه البته از امروز طرح تشدید مقابله با خودروهای دودزا نیز در استان البرز آغاز شده است، افزود: در راستای این طرح تمامی خودروهای دودزا توقیف شده و جریمه خواهند شد."

* خبر دوم: پیش‌دبستانی‌های کرج و فردیس تعطیل شد

در کمتر از دو ساعت بعد، خبر رسید که مهدهای کودک و پیش‌دبستانی‌های استان البرز در روز دوشنبه تعطیل است.

این خبر را مجددا مهدی مهرور مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز در ساعت 20 و 42 دقیقه اعلام کرده و گفته به خبرنگار فارس گفته بود: "با توجه به گزارش سازمان هواشناسی و همچنین دستگاه‌های مرتبط، لحظاتی پیش جلسه فوق‌العاده کارگروه کاهش آلودگی هوا در استانداری البرز برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه گزارش دستگاه‌های مربوطه و به ویژه سازمان هواشناسی استماع گردید و کارشناسان این سازمان اعلام کردند که روز دوشنبه اوج آلودگی هوا در البرز اتفاق می‌افتد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز تصریح کرد: بر این اساس تصمیم‌ گرفته شد که مهدهای کودک و پیش‌دبستانی‌های استان البرز روز دوشنبه بیست و چهارم آبان ماه سال جاری تنها برای شهرستان‌های کرج و فردیس تعطیل گردد.

مهرور گفت: دیگر مقاطع تحصیلی در این روز دایر بوده و طبق روال عادی فعالیت خود را انجام خواهند داد. همچنین پیش‌دبستانی‌ها و مهدهای کودک شهرستان‌های دیگر استان البرز نیز در این روز طبق روال عادی اداره خواهند شد."

* خبر سوم: تنها شیفت صبح مهدهای کودک و پیش‌دبستانی‌های کرج و فردیس تعطیل است

با این وجود لحظاتی بعد کانال رسمی سیمای البرز اعلام کرد که تنها شیفت صبح پیش‌دبستانی‌ها و مهدهای کودک شهرستان‌های فردیس و کرج در روز دوشنبه بیست و چهارم آبان تعطیل بوده و شیفت عصر دایر است.

این اخبار و حتی شایعات که در فضای مجازی دست به دست می‌گشت، موجب سردرگمی دانش‌آموزان و والدین آنها شد.

بسیاری از شهروندان طی این مدت با دفتر خبرگزاری فارس در استان تماس گرفته و از تعطیلی دیگر مقاطع تحصیلی سوال می‌کردند.

خبرنگاران فارس نیز با استناد به اظهارات مسؤولان دستگاه‌های مرتبط تاکید داشتند که تنها شیف صبح مهدهای کودک و پیش‌دبستانی‌های دو شهرستان کرج و فردیس در روز دوشنبه تعطیل بوده و دیگر مقاطع تحصیلی طبق روال عادی فعالیت می‌کنند.

* خبر چهارم: مقطع ابتدایی شهرهای فردیس و کرج هم تعطیل است

هنوز خبرهای اول و دوم و سوم به طور کامل در رسانه‌ها منتشر نشده است که دقایقی قبل خبر رسید، مقطع ابتدایی شهرهای کرج و فردیس نیز در روز دوشنبه تعطیل است.

تا این لحظه معلوم نیست که این تعطیلی مربوط به شیفت صبح بوده و یا تمام مدارس ابتدایی این دو شهرستان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 500 هزار نفر در روز بیست و چهارم آبان ماه تعطیل خواهد بود.

به همین دلیل سردرگمی دانش‌آموزان و والدین آنها همچنان ادامه دارد.

۱۳۹۵/۸/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...