نسخه چاپی

بازگشت ۳۶ ایرانی بازداشت شده در عراق/ زائران اربعین، مدارك قانونی همراه داشته باشند

به گزارش نما - تسنیم نوشت: دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی از آزادی ۳۶ زائر بازداشت شده ایرانی در کشور عراق خبر داد و گفت: تمامی زائران اربعین حسینی باید مدارک قانونی به همراه داشته باشند.

مجید آقابابایی درباره 36 زائر ایرانی بازداشت شده در کشور عراق اظهار کرد: متاسفانه 36 نفر از زائران ایرانی فاقد مدارک هفته گذشته با سوار شدن بر یک دستگاه تریلی از مرز ایران عبور کرده و قصد زیارت عتبات عالیات را داشتند که توسط ماموران انتظامی کشور عراق دستگیر شدند.

وی ادامه داد: نیروهای عراقی این 36 زائر بدون مدارک را بازداشت کرده و مسئولان کشورمان را در این مورد آگاه کردند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین گفت: پس از بازداشت این زائران فاقد مدارک مسئولان و سفیر کشورمان در عراق رایزنیهای لازم برای آزادی این زائران آغاز کردند.

آقابابایی افزود: خوشبختانه با تلاشهای انجام شده و مساعدت مسئولان عراقی این 36 زائر فاقد مدارک لازم پس از چند روز بازداشت، آزاد و به کشور عودت داده شدند.

وی عنوان کرد: خواهشمندیم تمامی زائران اربعین حسینی مدارک قانونی اعم از ویزا، گذرنامه و بیمه را به همراه داشته باشند و به توصیه‌های ستاد مرکزی اربعین توجه کنند؛ امسال به هیچ عنوان اجازه خروج به زائران فاقد مدارک داده نمی‌شود و مسئولان عراقی هم در صورت مشاهده زائران بدون مدارک با آنها برخورد خواهند کرد.

حسن قشقاوی معاون کنسولی وزارت امور خارجه پنجشنبه گذشته ضمن تاکید بر داشتن گذرنامه و ویزای قانونی گفته بود: متأسفانه 36 نفر از زائران بدون ویزا و گذرنامه معتبر در 48 ساعت گذشته در عراق بازداشت شده‌اند و رایزنیها برای آزادی آنان انجام می‌گیرد.

جلوگیری ازخروج ۱۲۰۰ نفر از زائران فاقد ویزا از مرز مهران

مهر نوشت: فرمانده یگان های ویژه ناجا از جلوگیری ۱۲۰۰ نفر از زائران فاقد ویزا که قصد خروج از مرز مهران را داشتند، خبر داد.

سردار حسن کرمی گفت: زائران اربعین حسینی (ع) تنها با داشتن گذرنامه و ویزا می توانند از مرز عبور کنند، در غیر این صورت از خروج آنها جلوگیری می شود؛ از سوی دیگر مقامات عراقی به زائران فاقد مدارک لازم از جمله ویزا و گذرنامه اجازه ورود به کشورشان را نمی‌دهند.

وی به پیش بینی حضور بیش از دو میلیون زائر برای شرکت در مراسم اربعین حسینی (ع) اشاره و بیان کرد: بر اساس توافق مسئولان دو کشور، امسال هیچ زائری نمی تواند بدون گذرنامه از مرز عبور کند.

فرمانده یگان های ویژه ناجا خاطرنشان کرد: کشور عراق، به هیچ عنوان حاضر به پذیرش زوار بدون گذرنامه و روادید نبوده و بی‌توجهی به این مهم از سوی زائران ایرانی از سوی مقامات این کشور قابل پذیرش نیست لذا از تردد بدون روادید و گذرنامه در مرز مهران جلوگیری می شود.

سردار کرمی با اشاره به تمهیدات پیش بینی شده برای سفر زوار به کشور عراق، گفت: مشکلی برای برگزاری مراسم اربعین حسینی(ع) و تردد زوار وجود ندارد؛ به همه هموطنان توصیه می کنیم برای تسهیل تردد در مرز مهران حتماً با داشتن مدارک لازم به این مرز مراجعه کنند.

وی با اشاره به نحوه اعزام ورود و خروج اتباع غیرایرانی برای تشرف به مراسم اربعین حسینی(ع)، گفت: تمام اتباع خارجی ساکن در ایران که دارای ویزا، گذرنامه معتبر، کارت اقامت و روادید خروج برای تردد به کشور عراق را دارند باید به مرز شلمچه در استان خوزستان مراجعه کنند، زیرا امکان خروج آنها از مرز مهران میسر نیست.

فرمانده یگان های ویژه ناجا ادامه داد: در مرز شلمچه سالن، گیت ها و مسیرهای مستقل برای اتباع غیرایرانی تخصیص یافته است تا این افراد با اطمینان و راحتی بیشتری به عتبات عالیات اعزام شوند.

سردار کرمی خاطرنشان کرد: به تمامی زائران اعم از ایرانی و غیرایرانی توصیه می شود که جهت شرکت در مراسم اربعین باید به مرزهایی که سازمان حج و زیارت برای آنها در ویزا مشخص کرده اند، مراجعه کنند در غیر این صورت تردد آنها از مرزهای دیگر امکان پذیر نخواهد بود.

۱۳۹۵/۸/۲۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...