نسخه چاپی

چه ساعتی آلوده‌ترین زمان هوای تهران است؟/ تخت بخوابید!

به گزارش نما - سلامت آنلاین نوشت: مدیر مرکز پیش بینی ستاد سازمان هوا شناسی تهران با اشاره به کاهش آلودگی هوا از بعد از ظهرفردا گفت: برخلاف تصور عموم بامدادان و ساعات اولیه صبح، آلوده ترین زمان آلودگی هوای تهران است.

احد وظیفه افزود: برخلاف تصور عموم که فکر می کنند ساعت ۳ تا ۴ صبح یا اول صبح هوا پاکیزه است آن ساعت هوا آلوده ترین وضعیت خود را دارد و دلیل آن این است که عمق لایه مرزی هوا کمترین مقدار را دارد و آلاینده ها در انتها و بخش تحتانی جو تجمع پیدا می کنند.

وی درباره دلایل آلودگی هوای تهران در چند روز اخیر اظهار داشت: آلودگی هوا ناشی از سکون نسبی هواست و این به دلیل آن است که وزش باد بسیار کم است و سیستم فعال دینامیکی وجود ندارد و با فرونشینی هوا مواجه هستیم.

وظیفه افزود: آلاینده های هوا در طول شب در یک لایه مرزی جمع می شوند که اگر جریان صعودی قابل توجهی به صورت تلاطم یا به صورت جریان بزرگ مقیاس برای آنها نباشد که هوا صعود کند و جریان باد نباشد آلاینده ها تجمع پیدا می کنند و تراکم ویژه آلاینده ها در سطوح پایین جو قابل توجه است و شاهد وضعیتی هستیم که پدیده آمده است.

مدیر مرکز پیش بینی ستاد سازمان هوا شناسی اظهار داشت: از بعد از ظهر فردا شاهد وزش باد و کاهش نسبی آلودگی هوا هستیم؛ ولی همچنان هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است.

وی گفت: صبح امروز علیرغم تمهیداتی که دیده شده بود، عدد آلودگی هوارا در ۸ صبح ۱۵۶ بود درحالیکه دیروز این عدد ۱۳۶ بود و ما شاهد آلودگی بیشتر هوا بودیم امیدواریم با وزش جریان باد در بعدازظهر فردا وضعیت تغییر کرده و شرایط سکون جو عوض شود .

وی توصیه کرد: بیماران قلبی و ریوی از تردد غیر ضروری در سطح شهر پرهیز و مردم از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

۱۳۹۵/۸/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...