نسخه چاپی

سود تسهیلات بانكی متناسب با میزان تورم قابل قبول است

نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: سود تسهیلات بانكی باید با تورم متناسب باشد، اگر تورم 9 درصد است، سود تسهیلات بانكی باید در حدود 12 درصد باشد و سود تسهیلات 18 درصدی قابل قبول نیست.

به گزارش نما احمد همتی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یکی از مشکلات صنعتگران سود تسهیلات بانکی بالا است و نیاز است که این سود با میزان تورم کشور متناسب تعیین شود.
وی، درباره وضعیت صنعت کشور خاطرنشان کرد: وضعیت و مشکلات صنعت را باید از چند جنبه بررسی کرد اولین مبحث، معضلات مدیریت صنایع در داخل و مدیریت بین المللی و ارتباط با دیگر کشورها است و نظام جمهوری اسلامی ایران به این نتیجه رسیده است که باید این مشکلات از بین بروند و در حال حاضر اعتدال بهتری در رفتارها و مدیریت ها به وجود آمده است.
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید برای رفع مشکلات صنعتگران اقدام های خوبی انجام داده است و زمینه صادرات کالا و حمایت از صنعتگران را فراهم کرده است.
وی ادامه داد: خود صنعتگران نیز بدانند که باید با دنیا رقابت کنند و باید تلاش و از فناوری های روز استفاده کنند و قوی ترین نیروهای داخلی را به کار بگیرند و خود را برای رقابت سنگین با دنیای صنعتی آماده کنند.
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: صنعتگران باید خود را برای ملحق شدن به سازمان تجارت جهانی آماده کنند، مسوولان نیز باید زمینه شرکت صنعتگران را در عرصه های بین المللی فراهم کنند.
وی تاکید کرد: نیاز امروز کشور برای جوانان اشتغال پایدار است و جوانان با استعداد، تحصیل کرده و خلاق ایران نیاز به اشتغال پایدار دارند.
وی اضافه کرد: اکنون مبنای محاسبه اشتغال در ایران درست نیست و با شرایط اجتماعی ایران تناسب ندارد و اگر آمار بیکاری را با شرایط کشور بسنجیم، این آمار بسیار بالا است.
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی افزود: طبق آمار ارایه شده 700 هزار تا یک میلیون بیکار در کشور وجود دارد، اما تعداد بیکاران در حال افزایش است و آنچه که باید به دنبال آن باشیم اشتغال پایدار است.
وی اضافه کرد: همه باید به دنبال ثبات کشور و پایداری منابع و پایداری سیاسی، اجتماعی و اقتصاد کشور باشند و هر عاملی که باعث شود این ثبات دچار تزلزل شود مانند سیاست های و مدیریت های ناپخته، می تواند به صنعت کشور ضربه وارد کند.
همتی افزود: در استان سمنان نیز برای رفع مشکل بیکاری و معضلات صنعتگران کارهای بسیار خوبی در حال انجام است و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و همچنین شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی، با حضور اهالی صنعت و مدیران ارشد دولتی برای رفع مشکلات صنعت و اشتغالزایی به طور مرتب برگزار می شود.
وی، شهرک صنعتی سمنان را یکی از ظرفیت های بزرگ این استان برای ایجاد اشتغال پایدار عنوان کرد و افزود: طبق نظر کارشناسان شهرک صنعتی سمنان ظرفیت اشتغالزایی برای یک میلیون نفر را دارد، اما70 درصد از واحدهای تولید آن از کار افتاده است.
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، درباره ارتباط صنعت با دانشگاه گفت: یکی از راه های افزایش اشتغال و کاهش مشکلات صنعتگران، تقویت رابطه صنعتگران با دانشگاهیان است.
همتی ادامه داد: افزایش ارتباط دانشگاهیان و صنعتگران، توسعه صنعتی را در پیش دارد، همچنین دانشگاه ها را ارتقا می دهد و در نتیجه درآمدزایی برای دانشگاه خواهد داشت.
وی افزود: در کشورهای توسعه یافته دانشگاه ها بیش از 50 درصد از طریق ارتباط با صنایع درآمد کسب می کنند، اما در ایران این درآمد بسیار پایین است.
وی ادامه داد: اراده خود دانشگاهیان و صنعتگران در این راه بسیار مهم است، آن ها باید با یکدیگر هماهنگ باشند تا بتوان خروجی مناسبی از دانشگاه ها داشت.
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت های دانش بنیان که در سال های اخیر پیشرفت پیدا کرده اند و دولت تدبیر و امید نیز حمایت بسیار خوبی از شرکت های دانش بنیان می کند و تسهیلات خوبی به آن ها ارایه می دهد و ظرفیت شرکت های دانش بنیان آینده بسیار خوبی برای کشور است.
نرخ بیکاری استان سمنان 8.4 درصد و کمتر از متوسط کشوری است و کمترین نرخ بیکاری در بین استانها را دارد.
بیش از یک هزار و 160 واحد تولیدی و صنعتی در شهرک های صنعتی استان سمنان با اشتغالزایی برای 28 هزار نفر فعال است که این تعداد 64 درصد از کل واحدهای تولیدی و صنعتی این استان را در برمی گیرد.
از 2 هزار و 549 واحد ثبت نامی در سامانه بهین یاب تاکنون 391 واحد تولیدی در استان سمنان تسهیلات رونق تولید دریافت کرده اند.

۱۳۹۵/۸/۲۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...