نسخه چاپی

قربانی جدید اسلام هراسی و افراطگرایی در مدارس آمریكا

دختر مسلمانی كه در یكی از دبیرستان های "لس‌آنجلس" تحصیل می كرد، قربانی جدید اسلام هراسی و افراطگرایی در آمریكا شد.

به گزارش نما به نقل از ابنا «مریم نمیر» هنگام وارد شدن به کلاس، توسط یکی از دانش آموزان پسر این مدرسه مورد حمله قرار گرفت و این دانش آموز نژادپرست که تحت تاثیر فضای حاکم بر آمریکا و رسانه های این کشور قرار گرفته بود، مریم را تروریست خوانده و مدعی شد: اینجا آمریکا است و استفاده از حجاب غیرقانونی است.

بلافاصله پس از وقوع این حمله، مسئولین مدرسه در محل حاضر شدند و با جانبداری از مریم، جوان مهاجم را از ادامه توهین و تمسخر بازداشتند.

این دختر مسلمان در گفتگو با شبکه خبری ABC 7 در این باره اظهار داشت: جوانی که به من حمله کرد بر سر من فریاد می کشید و سعی داشت حجابم را از سرم بردارد. وی مرا تروریست می خواند و با توهین به حجاب و دینم، از من خواست تا حجابم بردارم.

وی افزود: دانش آموز مهاجم فریاد می کشید و می گفت: حجاب در فرهنگ آمریکا نیست و تو آمریکایی نیستی.

«مریم نمیر» در پایان گفتگوی خود با این شبکه خبری ضمن تاسف از وقوع چنین اقدام خشونت باری، خاطرنشان کرد که از آن روز تاکنون جرات نکرده است به مدرسه بازگردد. چراکه مردم او را به چشم تحدیدی می بینند در حالیکه او هیچ خطایی مرتکب نشده است و دقیقا نمی داند به چه منظور مورد حمله این نوجوان نژادپرست قرار گرفته است.

گفتنی است برخی آمارها حاکی از آن است که پس از انتخاب «ترامپ» به عنوان رئیس جمهور ایالت متحده آمریکا، اقدامات نژادپرستانه علیه اقلیت های مذهبی و قومیتی افزایش یافته است. این درحالی است که «دونالد ترامپ»، نامزد منتخب مردم آمریکا، در اولین سخنرانی خود پس از پیروزی در انتخابات، تاکید کرد که رئیس جمهور تمام مردم آمریکا خواهد بود و این کشور را به دوران اوج و شکوفایی خود بازخواهد گرداند.

۱۳۹۵/۸/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...