نسخه چاپی

ابهام بزرگ؛ فردا شماره یك كی‌روش كیست؟

تیم ملی در آستانه آخرین دیدار دور رفت خود در مرحله مقدماتی جام جهانی قرار دارد و شاید مهم‌ترین ابهام در تركیب تیم ملی انتخاب دروزاه‌بان باشد.

به گزارش نما به نقل از "ورزش‌سه"، علیرضا بیرانوند گلر اصلی تیم ملی فوتبال ایران در 4 بازی گذشته هیچ گلی دریافت نکرد تا خیال تیم ملی را از داشتن یک دروازه بان شش‌دانگ راحت کند، اما مصدومیت او در دیدار مقابل استقلال خوزستان و دوری چهار هفته ای او از مسابقات، سرمربی تیم ملی را مجبور کرد تا از دورازه‌بان دیگری در چارچوب دروازه خود استفاده کند.
اما شاید هیچ کس فکر نمی کرد که کارلوس کی‌روش در این برهه حساس روی نام علیرضا حقیقی دروازه بان شماره یک تیم ملی در جام جهانی 2014 و جام ملت های آسیا 2015 استرالیا خط بکشد و ترجیح بدهد به جای او از سوشا مکانی به عنوان انتخاب سوم بهره ببرد.

سوشا مکانی، رشید مظاهری و محمد رضا اخباری سه گلری هستند که کی‌روش با خود به مالزی برده تا یکی از آن ها شانس حضور در این دیدار حساس را پیدا کند.

سوشا مکانی؛
سوشا مکانی که 30 سال سن دارد، در پایان لیگ پانزدهم به فوتبال نروژ رفت تا در تیم میوندالن به فوتبال خود ادامه دهد. او پس از ورود به این تیم به گلر اصلی آن‌ها تبدیل شد و در مجموع 12 بار برای این تیم به میدان رفته و 12 گل هم دریافت کرده است. او در مدت حضور در ترکیب این تیم نروژی 6 بار هم موفق به ثبت کلین شیت شده است. مکانی تاکنون چند بار حضور در اردوی تیم ملی را تجربه کرده، اما تنها یک بار به عنوان دروازه‌بان شماره یک راهی میدان شده است.

محمدرشید مظاهری؛
رشید مظاهری در این فصل در لیگ برتر 8 دیدار در چارچوب دروازه تیم ذوب آهن قرار گرفته و 3 کلین شیت به نام خود ثبت کرده؛ او در این بازی ها 6 گل هم دریافت کرده است. رشید مظاهری 28 ساله بر خلاف دو گلر دیگر سابقه بازی برای تیم ایران در مرحله قبلی مقدماتی جام جهانی را دارد و در پیروزی تیم ملی مقابل هند وظیفه حراست از دروازه تیم ملی را بر عهده داشت، تا تنها بازی ملی خود را تا اینجا تجربه کند.

محمدرضا اخباری؛
سنگربان شماره یک تیم تراکتورسازی تبریز تاکنون در تمامی دیدارهای لیگ برتر در چارچوب دروازه قرمزپوشان تبریزی حاضر بوده و 6 بار هم موفق به ثبت کلین شده است، تا از این حیث در لیگ برتر پشت سر علیرضا بیرانوند قرار داشته باشد. محمدرضا اخباری گلر شماره یک تیم ملی امید ایران در بازی های اینچئون و هم چنین مسابقات مقدماتی برای رسیدن به المپیک 2016 ریو در برزیل بود و حالا در تبریز به مرد مورد اعتماد امیر قلعه نویی تبدیل شده است. اخباری برخلاف دو گلر دیگر هنوز موفق به انجام بازی رسمی برای تیم ملی نشده و امید دارد که در این دیدار به عنوان نفر اول وارد زمین شود.

****

سرمربی تیم ملی سه دروازه بانی را در اختیار دارد که از لحاظ تجربه حضور در چارچوب دروازه تیم ملی تفاوت چندانی بین آن‌ها وجود ندارد و تعداد دروازه بانی های آن‌ها به عنوان نفر اصلی دروازه تیم ملی به عدد انگشتان یک دست می‌رسد؛ مکانی 30 ساله است، مظاهری 28 ساله و اخباری 24 ساله؛ اگر بر حسب تجربه حضور در رده باشگاهی کارلوس کی‌روش اقدام به انتخاب گلر تیم ملی کند، احتمالا یا باید شاهد حضور مکانی باشیم و یا محمدرشید مظاهری. اما اگر کی‌روش بخواهد عملکرد دورازه‌بان های خود را در فصل جاری در نظر بگیرد، به احتمال زیاد محمدرضا اخباری شانس بیشتری خواهد داشت.

البته کی‌روش نشان داده که حدس زدن در مورد انتخاب های او کار آسانی نیست؛ شاید برای کی‌روش حضور در اروپا فاکتور مهم‌تری برای قرارگرفتن در ترکیب اصلی باشد و شاید هم انجام بازی ملی در مقدماتی جام جهانی که با این حساب شانس مظاهری بیشتری خواهد شد.

با این وصف باید تا فردا و اعلام ترکیب 11 نفره تیم ملی توسط کی‌روش منتظر بمانیم.

۱۳۹۵/۸/۲۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...