نسخه چاپی

دردسر فیسبوك بعد از انتخاب ترامپ

مدیر اجرایی شركت فیسبوك یك بار دیگر شایعات مربوط به تأثیر این شبكۀ اجتماعی در انتخابات ریاست جمهوری آمریكا را رد كرد.

به گزارش نما به نقل از العالم، مارک زاکربرگ با دفاع از سایت فیسبوک، تأثیر این شبکۀ اجتماعی در انتخابات را تصوری دیوانه وار توصیف و تأکید کرد که شرکتش برای جلوگیری از انتشار اخبار دروغین از طریق این سایت، تلاش بیشتری خواهد کرد.

وی افزود: «99 درصد از اخبار منتشر شده در سایت ما درست است و دروغ نیست. ضمن آن که هدف ما ایجاد فرصت برابر برای همگان است».

خبرگزاری رویترز به نقل از زاکربرگ اعلام کرد اخبار گمراه کننده، فضای محدودی را در میان موضوع های منتشر شده در فیسبوک به خود اختصاص می دهد و به نظرات حزبی و سیاسی محدود نمی شود و همین امر احتمال تأثیر آن در تغییر مسیر انتخابات و نتایج آن را منتفی می کند.

مسئولان فیسبوک از زمان اعلام پیروزی دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان در آمریکا به بررسی مطالب منتشر شده در سایت خود پرداخته اند تا اتهام انتشار اخبار دروغین را که در افزایش محبوبیت ترامپ و احتمال پیروزی او نقش داشتند، رد کنند.

گفتنی است در طول مدت تبلیغات انتخاباتی در آمریکا، در فیسبوک اخباری با این مضمون رواج پیدا کرده بود که پاپ، ترامپ را تأیید می کند و یا دستگاه های ذیربط، تحقیق دربارۀ موضوع ایمیل های هیلاری کلینتون را شروع کرده اند.

۱۳۹۵/۸/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...