نسخه چاپی

احتمال تبرئه یك زن نیكوكار ایرانی در هند

جلسه رسیدگی نهایی به پرونده 'نرگس كلباسی اشتری ' بانوی نیكوكار ایرانی روز پنجشنبه با حضور وی و دو كارشناس كنسولی در شهر 'رایاگادا' در ایالت اوریسا هند برگزار می شود.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، 'نرگس کلباسی اشتری' بانوی نیکوکار ایرانی که برای کودکان یتیم و معلول در شرق هند پرورشگاه ساخت، درسال 2014 به دلیل ناپدید شدن یکی از کودکان به قتل غیر عمد متهم شده است.

وی که متولد اصفهان است در چهارسالگی به همراه پدر و مادر به انگلستان مهاجرت کرده بود.

اشتری که به دلیل این اتهام ممنوع الخروج شد و با احتمال زندان در صورت اثبات این اتهام مواجه است ،با انتشار نامه ای در فضای مجازی از دوستان و سفارت انگلیس در هند درخواست کمک کرد، ولی سفارت انگلیس در دهلی نو توجهی به خواسته وی نکرد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو با حمایت از 'نرگس کلباسی اشتری'، حسن نوریان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد را مسئول رسیدگی به پرونده وی کرد.

نوریان با سفر به 'رایاگادا' در ایالت اوریسا در شرق هند با مسئولان محلی و قضایی در خصوص وضعیت پرونده وی گفت وگو کرد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اعلام برگزاری آخرین جلسه رسیدگی به پرونده خانم اشتری در روز پنجشنبه گفت به علت نبود مستندات متقن و کافی علیه متهمه و باتوجه به محتویات پرونده و طبق گفته وکلا به احتمال زیاد وی تبرئه می شود.

نوریان افزود:سرکنسولگری از همه ظرفیت های حقوقی و کنسولی برای حمایت از وی تا حصول نتیجه نهایی ،پرونده را پیگیری می کند.

وی خاطرنشان کرد حمایت کنشگران اجتماعی در ایران ، رسانه ها ،نمایندگان مجلس شورای اسلامی ،حمایت های سیاسی و کنسولی وزارت امور خارجه و بویژه ورود سفیر جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو به این پرونده نشان دهنده حساسیت دولت و ملت ایران در خصوص حمایت از اتباع ایران است و دراین راه از هیچ کوششی دریغ نخواهد شد.

نرگس کلباسی اشتری پس از ورود و حضور سرکنسولگری ایران به پرونده با انتشار نامه ای در فضای مجازی با اشاره به ایجاد تحول مثبت در رسیدگی به پرونده از حمایت سرکنسولگری ، سفارت ، مقامات ایرانی و هموطنان ایرانی تقدیر کرد.

۱۳۹۵/۸/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...