نسخه چاپی

در گفت و گو با موسی الرضا ثروتی بررسی شد:

چرا معترضین آمریكائی به یك باره آشوبگر شدند

عکس خبري -چرا معترضين آمريکائي به يک باره آشوبگر شدند

ینها چون در خدمت غرب هستند، هر چه منافع غرب را تامین كند، انجام خواهند داد، لذا زمانی مانند فتنه 88، ساعت ها در این خصوص اخبار تهیه می كنند و معترضان را دعوت به آشوب و هیاهو و اردو كشی خیابانی می كنند ولی در شرایطی مانند امروز با سانسور واقعیت هایی كه در آمریكا رخ می دهد، معترضان را اخلال گر و آشوب گر می نامند.

اعلام نتایج انتخابات آمریکا، آغازی بود بر اعتراضات خیابانی سراسری در این کشور. حالا دیگر همه شهرهای آمریکا؛ بزرگ و کوچک ، صحنه حضور معترضانی است که دونالد ترامپ را لایق ریاست جمهوری کشورشان نمی دانند. نکته مهم اما نحوه برخورد پلیس با معترضین است. پلیس آمریکا با خشونت هر چه تمامتر با معترضین برخورد می کند که در نتیجه آن تعدادی کشته، زخمی و گروه زیادی هم بازداشت شده اند.
نکته جالب تر اما برخورد رسانه های غربی با این اعتراضات است. این رسانه ها که در فتنه 88، معترضین را آزادیخواه و طرفداران دموکراسی می نامیدند، اکنون معترضان آمریکائی را آشوبگر،خرابکار، مهاجر و حتی همجنس باز معرفی کرده اند.
در این خصوص نماینده مردم بجنورد دردوره نهم مجلس شورای اسلامی گفت: عکس العمل رسانه های غربی به نحوه برخورد پلیس آمریکا، طبیعی ست چرا که آنها هستند تا از منافع آمریکا و غرب دفاع کنند.
موسی الرضا ثروتی عملکرد این رسانه ها را مانند سایر نهاد های بین المللی دانست و افزود: اینها چون در خدمت غرب هستند، هر چه منافع غرب را تامین کند، انجام خواهند داد، لذا زمانی مانند فتنه 88، ساعت ها در این خصوص اخبار تهیه می کنند و معترضان را دعوت به آشوب و هیاهو و اردو کشی خیابانی می کنند ولی در شرایطی مانند امروز با سانسور واقعیت هایی که در آمریکا رخ می دهد، معترضان را اخلال گر و آشوب گر می نامند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم ادامه داد: بی بی سی و صدای آمریکا در فتنه 88 با دروغ پردازی، واقعیت ها را وارونه جلوه می دادند و نظام اسلامی را متهم می کردند اما همین ها امروز، در برابر وقایع آمریکا سکوت اختیار کرده اند.
وی همچنین به عدم واکنش جریان اصلاح طلب به برخورد خشن پلیس آمریکا با معترضین اشاره کرد و افزود: جریان اصلاحات خود به چهار گروه تقسیم می شود، گروه اول به نظام و ولایت اعتقاد دارند اما با شیوه مدیریت اصولگرایان موافق نیستند، گروه دوم جمهوری اسلامی را قبول دارند اما با رهبری نظام مشکل دارند، گروه سوم سلطنت طلب ها و مخالفان نظام هستند و گروه چهارم هم منافقین و گروهک های ضد انقلاب هستند، همه این ها به خاطر عدم مرزبندی سران اصلاحات در چارچوب این جریان تعریف می شوند و هرگونه اظهار نظر و گفتاری از هر یک از این چهار گروه به پای همه جریان اصلاح طلب نوشته می شود.
ثروتی از تاکید مقام معظم رهبری بر ضرورت مرزبندی با دشمن یاد کرد و اظهار داشت: از مشکلات جریان اصلاح طلب همین است که به خاطر حفظ سازمان رای گروههای مختلف در انتخابات، مرزبندی خود را با دشمنان نظام مشخص و معین نمی کند، لذا حتی جائی که نظام در خطر است، باز هم سران آن از اظهار نظر خود داری می کنند.
وی در پایان اظهار کرد: در قضیه اعتراضات خیابانی به انتخابات آمریکا هم این عدم واکنش بر می گردد به این مسئله که مبادا با اظهار نظرشان، حمایت گروهی را در انتخابات آینده از دست بدهند، لذا مانند فتنه 88، سکوت اختیار کرده اند.

۱۳۹۵/۸/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...