نسخه چاپی

خشك شدن زاینده‌رود در آستانه دوسالگی است

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وعده دولت برای جلوگیری از خشك شدن زاینده‌رود گفت: خشك شدن زاینده‌رود در آستانه دوسالگی است و با ادامه این روند 5 میلیون جمعیت اصفهان باید آب مورد نیاز خود را از سوپرماركت‌ها خریداری كنند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، حسینعلی حاجی دلیگانی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس، اظهار کرد: حرکت عظیم و پرمعنای راهپیمایی اربعین جلوه‌ای ماندگار از مکتب اهل بیت (ع) است که ترکیبی زیبا از عشق و دلداگی و اعتقاد و ایمان را به نمایش می‌گذارد و خوشا به حال آنان که در این حرکت بزرگ کوس رسوایی جریان تکفیری و فرزندان ناپاک داعشی آل سعود را به صدا درآوردند.

وی افزود: موفقیت‌های پی در پی جبهه مقاومت در عراق، سوریه و یمن سردمداران استکبار و حکام خودفروخته برخی کشورهای منطقه و مزدوران آن‌ها را وحشتزده کرده است و بار دیگر بر همگان آشکار شد که با دشمن گرگ‌صفت مذاکره کردن بی‌فایده است و تنها برون‌رفت از بحران‌های منطقه‌ای، مقاومت و پایداری است. چه آن‌چه تاکنون به دست آمده حاصل رشادت رزمندگان جبهه مقاومت و مدافعان حرم است نه مذاکرات چندساله و لبخندهای دیپلماتیک.

وی ادامه داد: امروز در استان اصفهان روز حماسه ایثار نام‌گذاری شده است. 34 سال پیش در چنین روزی پیکر مطهر 370 شهید دفاع مقدس بر دوش مردم استان در میدان امام (ره) تشییع شد و همزمان هزاران نفر عازم جبهه شدند. این یکی از جلوه‌ها و نقش استان اصفهان در انقلاب اسلامی است.

این نماینده مجلس گفت: نسخه شفابخش، جهاد کبیر در عرصه سیاسی و اقتصاد مقاومتی است و باید همه منابع کشور را در این راستا بسیج کنیم. ما امروز به مدیریت جهادی و بسیجی در کشور نیازمندیم،‌ استعدادهای انسانی سرشار و منابع زیرزمینی زیاد کمی ازخودگذشتگی، فداکاری و دلسوزی می‌خواهد تا فشار بر مردم کمتر شود.

وی خطاب به رئیس‌جمهور گفت: شما دستور می‌دهید و مطلبی را در جمع مردم بیان می‌کنید اما زیرمجموعه به آن عمل نمی‌کنند. شما 15 بهمن سال 93 در جمع مردم استان اصفهان گفتید زاینده‌رود حق مسلم همه ماست و کاری می‌کنیم زاینده بماند و خشک نشود اما به شما خبر می‌دهم خشک شدن زاینده‌رود در آستانه دوسالگی است و نه تنها زاینده‌رود زنده نشد بلکه با این روند و اقداماتی که بناست انجام دهند از جمله برداشت‌های غیرقانونی و غیرشرعی در آینده نزدیک 5 میلیون نفر جمعیت استان اصفهان آب مورد نیاز خود را باید از سوپرمارکت‌ها خریداری کنند.

وی افزود: برای زنده شدن زاینده‌رود راهکار اجرایی وجود دارد اما قدمی در این جهت برداشته نشده است و کشاورزان اصفهان مدت‌هاست غصه‌دار هستند. رئیس جمهور گفت نمی‌گذاریم این‌همه جوان بیکار مقابل خانواده و فرزندان شرمنده باشند. لازم است بررسی میدانی یا نظرسنجی علمی از جوانان جویای کار انجام شود و گزارش داده شود که آیا وعده رئیس جمهور عملی شده یا خیر.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «در 30 روز گذشته بیش از 800 اداره جدید در شهرستان‌های کشور تأسیس شده است»، گفت: در لایحه برنامه ششم بنا بود 400 اداره دیگر در شهرستان‌ها ایجاد شود. این در حالی است که ما مرتب دم از چابک‌سازی و کوچک‌سازی دولت می‌زنیم اما 1200 اداره جدید به معنی 1200 ساختمان و بیش از 10 هزار نیرو است.

وی خواستار تشکیل کمیته حقیقت‌یاب در خصوص حقوق‌های ناعادلانه شد و افزود: از یک طرف همین الان مدیرانی هستند که بالای 40 میلیون تومان حقوق در ماه می‌گیرند و از طرفی وضعیت مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی که کارگر هستند و افراد ضعیفی هستند و دیگر بازنشستگان باید مورد رسیدگی قرار گیرد که برخی از آنها ماهانه 270 هزار تومان حقوق دریافت می‌کنند. باید اعتدالی در این زمینه ایجاد شود.

وی یادآور شد: دو سال است که یکی از وزرای دولت می‌گویم در قراردادهای دوقلو 670 میلیارد تومان ارزان‌فروشی از بیت‌المال صورت گرفته اما چرا نمی‌خواهند یا نمی‌توانند تصمیم بگیرند، من هر چه تلاش کردم به نتیجه نرسیدم.

۱۳۹۵/۸/۲۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...