نسخه چاپی

شگرد تازه كلاهبرداری از خودرو فروشان

كلاهبردارانی كه طعمه‌هایشان را در مراكز خرید و فروش خودرو شناسایی می‌كنند شگرد تازه‌ای برای سركیسه كردن آنها ابداع كرده‌اند.

به گزارش نما به نقل از همشهری آنلاین: کلاهبردارانی که طعمه‌هایشان را در مراکز خرید و فروش خودرو شناسایی می‌کنند شگرد تازه‌ای برای سرکیسه کردن آنها ابداع کرده‌اند.

كي از كساني كه به تازگي در دام اين كلاهبرداران گرفتار شده، در توضيح شگرد آنها مي‌گويد: مدتي قبل براي فروش پرايدم به مركز خريد و فروش خودرو در عبدل‌آباد رفتم. 2نفر سراغم آمدند و بعد از ديدن خودرو گفتند كه خريدارند. بر سر مبلغ 13ميليون تومان توافق كرديم و يكي از آنها 10ميليون تومان به حسابم واريز كرد و خواست ماشين را به پاركينگ ببريم. هر دو مرد جوان وانمود مي‌كردند كه براي خريد ماشين عجله دارند.

در داخل پاركينگ يكي از آنها سرگرم باز كردن ضبط ماشين شد و ديگري از من خواست همراه او براي نوشتن قولنامه به بنگاه بروم. دقايقي بعد وقتي مقابل ماشين برگشتيم، جوان ديگري كه آنجا بود گفت كه پلاكت مشخصات ماشين نيست. مرد جوان ادامه داد: پلاكت مشخصات ماشين، پلاك كوچكي بود كه مشخصات ماشين روي آن ثبت شده بود و مرد جوان مي‌گفت كه اگر نباشد، تعويض پلاك انجام نمي‌شود.

او سپس با فردي كه مدعي بود در مركز تعويض پلاك كار مي‌كند تماس گرفت و گوشي را روي پخش گذاشت و درباره پلاكت مشخصات پرسيد كه آن فرد گفت پلاكت مشخصات فقط به صاحب ماشين داده مي‌شود. آنها سپس مدعي شدند كه با توجه به آشناياني كه در مركز تعويض پلاك دارند، خودشان كار صدور پلاكت مشخصات را انجام مي‌دهند و از من خواستند براي انجام اين كار وكالت بلاعزل به آنها بدهم. آنها مدعي بودند كه اگر معامله را فسخ كنم بايد ضرر و زيان بدهم.

درنهايت راضي شدم كه به آنها وكالت بدهم و قرار شد پس از دريافت پلاكت مشخصات به مركز تعويض پلاك برويم و پس از سند زدن ماشين بقيه پولم را پرداخت كنند اما آنها رفتند و ديگر خبري از آنها نشد. پس از آن وقتي پيگيري كردم متوجه شدم كه آنها با وكالتي كه در اختيار داشتند سند را به نام خودشان منتقل كرده‌اند. براي همين با خريدار تماس گرفتم اما او گفت كه باقيمانده پولم را خرج گرفتن پلاكت مشخصات كرده و ديگر پولي به حسابم واريز نخواهد كرد. آنجا بود كه متوجه شدم آنها زماني كه ماشين را به پاركينگ برده بوديم، پلاكت مشخصات را به راحتي كنده بودند تا با سياه‌بازي سرم كلاه بگذارند. مرد مالباخته حالا به‌دنبال شكايت از كلاهبرداران است تا شايد آنها دستگير شوند.

۱۳۹۵/۸/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...