نسخه چاپی

مانور زلزله در مدارس، 15 آذر برگزار می شود

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران كشور اعلام كرد:مانور زلزله، 15 آذر ماه در 22 مدرسه تهران و یك مدرسه در مركز هر استان به صورت نمادین برگزار می شود.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد:مانور زلزله، 15 آذر ماه در 22 مدرسه تهران و یک مدرسه در مرکز هر استان به صورت نمادین برگزار می شود.

مرتضی اکبرپورروز سه شنبه درحاشیه دومین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور درجمع خبرنگاران اظهارکرد: این مانور در مدارس ایرانی 2 کشور افغانستان و پاکستان نیز برگزار می شود.

اکبرپور درباره تفاوت های مانور یاد شده با مانورهای برگزار شده در 17 سال گذشته اظهارکرد: در این مانور از ظرفیت های قانون مدیریت بحران، تجارب گذشته و نیز از توانمندی های تمام دستگاه ها استفاده می شود؛ ضمن اینکه رویکرد جدیدی از آمادگی در برابر زلزله در مدارس و محلات دردستور کارمی گیرد.

*برگزاری مانور زلزله در هزار مدرسه شهرتهران

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور از برگزاری مانور زلزله در هزار مدرسه شهر تهران هم در سال 95 خبرداد اما در عین حال به زمان دقیق اجرای این مانور اشاره نکرد.

اکبرپور اضافه کرد: این مانور به دنبال سند امضا شده بین شهرداری تهران با آموزش و پرورش ، برگزار می شود.

وی دانش آموزان را قشر آسیب پذیر در زلزله دانست و گفت: احتمال این زیاد است که افراد در حاشیه مدارس هنگام زلزله گرفتار شوند و نتوانند به دانش آموزان کمک کنند بنابراین باید دانش آموزان به آمادگی لازم در این عرصه برسند.

*نوسازی بیش از 60 درصد مدارس

اکبرپور همچنین به نوسازی مدارس اشاره کرد و گفت: کار نوسازی بیش از 60 درصد مدارس کشور، انجام شده است.

این مقام مسئول سازمان مدیریت بحران اظهار کرد: اطمینان نسبی در بحث مقاوم بودن مدارس داریم و باید توجه بیشتری به مبحث مدارس فرسوده داشته باشیم.

*تفاهمنامه ایمنی در برابرزلزله امضا شد

معاون سازمان مدیریت بحران همچنین از امضای تفاهمنامه ایمنی در برابر زلزله وترویج فرهنگ ایمنی در سطوح ملی و محلی نیز خبر داد و گفت: این تفاهمنامه اخیرا بین وزاری کشور، علوم، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس سازمان صداوسیما، ‌هلال احمر و شهردارتهران امضا شده است.

اکبرپور تفاهمنامه یاد شده را نقطه عطفی در بحث ارتقای آمادگی مردم در برابر زلزله عنوان کرد و افزود:این تفاهمنامه تجربه 10 دوره مانور اجرا شده درخصوص زلزله به شمار می آید و با سند چشم انداز 1404 مطابقت است.

۱۳۹۵/۸/۲۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...