نسخه چاپی

عراق مرز مهران را بست/ ممنوعیت تردد داخل شهر

به گزارش نما - مهر نوشت: سخنگوی ستاد اربعین با اشاره به تجمع هزاران نفر افراد بدون گذرنامه در مرز مهران گفت: طرف عراقی در واکنش به بی نظمی‌های به وجود آمده مرز مهران را بست.

حمید رضا گودرزی با بیان اینکه مرز اربعین از سوی طرف عراقی تا اطلاع ثانوی بسته شد، افزود: حدود هشت هزار نفر از هموطنان بدون داشتن گذرنامه در اطراف مرز تجمع کرده اند که این مساله موجب ایجاد اختلال در روند ورود زائران به خاک عراق شده است و به همین دلیل طرف عراقی تا زمان حل شدن این موضوع، مرز خود را بست.

وی ادامه داد: در حال حاضر نمایندگان وزارت خارجه و سازمان حج و زیارت در حال رایزنی با مسئولان عراقی هستند تا این مشکل هرچه سریع تر حل شود.

سخنگوی ستاد اربعین تاکید کرد: با توجه به شرایط حاکم در مرز مهران به شهروندان و زائران توصیه می شود تا اطلاع بعدی از مراجعه به مرز مهران خودداری کرده و از مرز شلمچه و چذابه برای ورود به عراق استفاده کنند.

ممنوعیت تردد خودروها به داخل شهر مهران

ایسنا نوشت: رییس پلیس راهور ناجا آخرین وضعیت ترافیکی محورهای منتهی به سه مرز مهران، شلمچه و چذابه را تشریح کرد.

سردار مهری بعدازظهر سه‌شنبه در حاشیه بازدید از شهر مهران با اشاره به ترافیک سنگین محورهای منتهی به مرز مهران گفت: به دلیل حجم زیاد زائران امکان تردد خودروها به داخل شهر مهران میسر نیست و بر این اساس زائران باید مسافت حدود ۳۰ کیلومتری قبل از ورودی شهر مهران تا مرز را پیاده طی کنند.

وی با اشاره به این که بار ترافیک مرزهای چذابه و شلمچه پرحجم ولی روان است افزود: بر این اساس توصیه می‌کنیم زائران از این مرزها برای تردد استفاده کنند و به مرز مهران مراجعه نکنند.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به این که برابر اعلام قبلی تردد از مرزها بدون گذرنامه و روادید امکانپذیر نیست تصریح کرد: متاسفانه حجم زیادی از مشکلات فعلی در مهران به دلیل حضور افراد فاقد ویزا در این مرز است که قطعا این افراد اجازه تردد نخواهند یافت و با توجه به زمان محدود امکان صدور ویزا نیز در مهران وجود ندارد.

وی از اختصاص ایستگاه‌های ایست و بازرسی در محورهای کرمانشاه و ایلام خبر داد و گفت: در این ایستگاه‌ها ضمن بررسی گذرنامه افراد، از تردد افراد فاقد گذرنامه و روادید به سمت مهران جلوگیری می‌شود.

۱۳۹۵/۸/۲۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...