نسخه چاپی

پیش‌بینی‌افزایش‌سرمایه‌گذاری خارجی درایران

تازه‌ترین پیش‌بینی واحد اطلاعات اكونومیست نشان می‌دهد كه طی سال‌های آینده میزان سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در ایران افزایش خواهد داشت.

به گزارش نمابه نقل از ایسنا، واحد اطلاعات اكونوميست در گزارش ماه آگوست 2012 خود عنوان کرد که سرمايه‌گذاري مستقيم خارجي در ايران طي سال گذشته چهار میلیارد و 150 میلیون دلار بوده است كه اين شاخص در سال جاري به يك ميليارد و 150 میلیون دلار خواهد رسید كه 0.24 درصد توليد ناخالص داخلي است.


اکونومیست می‌گوید که طي سال‌هاي آتي ورود سرمايه‌گذاري مستقيم خارجي در ايران افزایش خواهد داشت به‌طوري كه انتظار مي‌رود در سال آتي يك ميليارد و 230 ميليون دلار سرمايه مستقيم خارجي وارد كشور شود که 0.23 درصد تولید ناخاص داخلی است.


اکونومیست انتظار دارد که در سال 93 اندکی بر سرمایه‌گذاری خارجی ایران افزوده شده و این رقم به یک میلیارد و 300 میلیون دلار یا 0.22 درصد تولید ناخالص داخلی برسد.


به اعتقاد تحلیلگران اکونومیست، میزان سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در ایران طی سال‌های 94 و 95 یکسان و معادل یک میلیارد و 800 میلیون دلار خواهد بود و این در حالی است که سهم این سرمایه‌گذاری از تولید ناخالص داخلی به تریب 0.27 و 0.23 درصد خواهد بود.

۱۳۹۱/۶/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...