نسخه چاپی

گزارش نما از اختتامیه سی و سومین جشنواره فیلم كوتاه تهران:

جای خالی استعداد های درخشان در جشنواره فیلم كوتاه / رقابت 101 فیلم از 35 كشور جهان خاتمه یافت

عکس خبري - جاي خالي استعداد هاي درخشان در جشنواره فيلم کوتاه / رقابت 101 فيلم از 35 کشور جهان خاتمه يافت

مراسم اختتامیه سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم كوتاه تهران با كه در تالار اندیشه حوزه هنری با معرفی برگزیدگان در بخش های مختلف به كار خود پایان داد.

در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه تهران که با حضور حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی و همچنین محسن مؤمنی شریف رئیس حوزه هنری برگزار شد ،جایزه بهترین فیلم اسلام و صلح جهانی نیز شامل تندیس جشنواره و مبلغ ۲ هزار یورو به امیر هنرمند برای فیلم «رقاصک» از کشور ایران اهدا شد. همچنین در این بخش هیأت داوران با اهدای دیپلم از فیلم «گذشته» به کارگردانی وثاب الصگر از کشور عراق تقدیر به عمل آورد.
وثاب الصگردر گفتگو اختصاصی با خبرنگارنما ، در خصوص فیلم گذشته گفت: این فیلم در واقع داستان یک خانواده کربلایی را روایت میکند که در جریان انتفاضه سال 1991 سه روز را بدون هیچ گونه آب و غذا در منزل سپری کردنند . وی درباره کیفیت جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت:نخستین باری بود که در این جشنواره حضور پیدا می کردم ، تعدادی از فیلم ها را در طول جشنواره مشاهده کردم ،آثار ارائه شده از سطح کیفی قابل قبولی برخوردار بود .
امیر هنرمند کارگردان فیلم کوتاه «رقاصک»هم در مصاحبه با خبرنگار نما گفت: من این فیلم را با حمایت انجمن سینمایی جوانان ساختم ،داستان رقاصک بر اساس یک ماجرای واقعی ساخته شده است که در آن پیر مردی در یکی از روستاهای عراق در محاصره گروه تروریستی داعش قرار گرفته است .
این کارگردان فیلم کوتاه درباره حمایت انجمن سینمای جوانان از نسل نوپای فیلمسازی در کشور افزود:خیلی خرسندم که از فیلمسازان تازه کاری مثل من حمایت شد،و این حمایت ها امید به آینده را در ما زنده نگه داشت ،بها دادن به جوانان مستعد فیلمسازی آینده درخشانی را برای سینمای ایران به همراه خواهد داشت .
جایزه بخش جنبی کتاب و سینما شامل تندیس هفته کتاب، لوح تقدیر و مبلغ ١٥٠ میلیون ریال هم به حسن نقاشی برای فیلم آثار عجم اهدا شد.وی در مصاحبه با خبرنگار ما انتقادات جدی نسبت به جشنواره فیلم کوتاه تهران داشت و گفت:ده سالی است که هیچ ایده جدیدی در جشنواره فیلم کوتاه دیده نمیشود ،مدیران این جشنواره پیر شده اند و فکر جدیدی برای این جشنواره ندارند ،از این رو هر روز از اعتبار این جشنواره کاسته میشود و این موضوع به عملکرد انجمن سینمایی جوانان باز میگردد که هیچ گونه برنامه ای برای آینده ندارند ،در حالی که جشنواره فیلم کوتاه از پتانسیل فروانی برخوردار است .
سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران در 2 بخش ملی و بین المللی به میزبانی پردیس سینمایی چارسو برگزار شد. در این دوره از جشنواره 101 فیلم از 35 کشور جهان در طول برگزاری جشنواره با یکدیگر رقابت کردند.
جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شامل تندیس جشنواره به کریم لک زاده برای فیلم «دختری در میان اتاق اهدا شد . همچنین جایزه بهترین کارگردانی در بخش فیلم داستانی شامل تندیس جشنواره به «حامد نجابت» برای کارگردانی فیلم «کوتاه اشیا گمشده» تقدیم شد .
رئیس سازمان سینمایی پیش از آغاز مراسم اختتامیه سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، کتاب زنده یاد عباس کیارستمی را امضا کرد.

۱۳۹۵/۸/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...