نسخه چاپی

اوباما: ممنوعیت ‌فروش ‌هواپیما به ‌ایران ‌را‌ وتو می‌كنم

باراك اوباما به كنگرۀ آمریكا هشدار داد كه در صورت تصویب طرح ممنوعیت فروش هواپیماهای مسافربری به ایران،‌ آن را وتو خواهد كرد.

به گزارش نما به نقل از العالم، رئیس جمهور آمریکا، طرحِ ممنوعیت فروش هواپیماهای مسافربری به ایران را مغایر با توافق هسته ای با ایران دانست.

به‌دنبال پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و موضع متفاوت وی در قبال ایران و برجام، کمیته مقررات مجلس نمایندگان آمریکا پیش‌نویس «طرح ممنوعیت فروش 80 هواپیمای مسافربری» به ایران را آماده کرده و درصدد است آن را در هفته جاری به رأی بگذارد.

کاخ سفید هم در واکنش به این طرح اعلام کرد شرکای آمریکا معتقدند که اگر این طرح،‌ اجرایی شود نقض توافق هسته ای ایران خواهد بود.

ایران با دو غول هواپیماسازی جهان یعنی بوئینگ آمریکایی و ایرباس اروپایی قراردادهای جداگانه ای برای خرید حدود 200 فروند هواپیمای مسافربری امضا کرده است.

برخی از مخالفان این طرح در کنگره آمریکا بر این باورند که تصویب آن، سبب حذف شدن فرصت های شغلی فراوانی در آمریکا می شود.

براساس طرح کنگره آمریکا،‌ وزیر خزانه داری این کشور باید از صدور مجوزهای لازم برای اجرایی شدن فروش یا بازفروش هواپیماهای مسافربری به ایران خودداری کند.
این در حالی است که وزارت خزانه داری آمریکا برای بوئینگ و ایرباس جهت فروش هواپیماهای مسافری به ایران مجوز صادر کرده است.
مجلس نمایندگان آمریکا در هفته جاری این طرح را به رأی خواهد گذشت و با توجه به حضور اکثریت جمهوریخواه، پیش بینی می شود این طرح، تصویب شود.

۱۳۹۵/۸/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...