نسخه چاپی

درخواست مصر برای شلاق‌زدن سفیر سعودی

گروهی ازشهروندان و خانواده های بازداشت شدگان مصری در عربستان سعودی، با تجمع مقابل سفارت این كشور در قاهره، شلاق زدن سفیر سعودی را خواستار شدند.

به گزارش نما به نقل از العالم، شهروندان مصری در پایتخت این کشور در پی انتشار خبری درباره به جریان افتادن حکم شلاق زن مصری در عربستان، مقابل سفارت سعودی در قاهره تجمع کردند.


این شهروندان که اکثر آنها از خانواده های بازداشت شدگان مصری در عربستان بودند، تصمیم مقامات سعودی برای اجرای حکم شلاق این زن را محکوم کردند.


"نجلا یحیی وفا" در پی اختلاف با شریک خود که از شاهزادگان زن سعودی است، در عربستان به زندان افتاد؛ دادگاه عربستان وی را به 500 ضربه شلاق و 5 سال زندان محکوم کرده است.


تجمع کنندگان، خواستار برکناری "محمد کامل عمرو" وزیر خارجه مصر، و همچنین اخراج "احمد عبدالعزیز قطان" سفیر سعودی از قاهره شدند.


شهروندان معترض مصری با سردادن شعارهایی تأکید کردند که سفیر سعودی در قاهره نیز باید شلاق زده شود.


سایت "الاهرام" به نقل از مادر این زن مصری و همچنین پدرش اعلام کرده است که مسئولان سعودی از سه شنبه قبل اجرای حکم شلاق وی را از سرگرفته اند.


خانم "نجلاء یحیی" تاجر زن مصری در سال 2009 در عربستان پس از اختلاف مالی با شریک سعودی خود که از شاهزادگان است به زندان افتاد .. دادگاه سعودی در سال 2011 وی را به 5 سال زندان و 500 ضربه شلاق محکوم کرد. پس از اجرای حکم 300 ضربه شلاق صدماتی به نخاع وی وارد شد، و نجلا اکنون منتظر اجرای بقیه حکم و تحمل 50 ضربه شلاق به صورت هفتگی است.


دکتر "یحیی وفا" استاد جراحی استخوان در دانشگاه "طنطا" و پدر نجلا یحیی تأکید کرد دلیل به زندان افتادن دخترش، اختلاف با شاهزاده سعودی است.


روزنامه فرانسوی لوموند به نقل از یحیی وفا نوشت: نجلا در سال 2007 برای تأسیس شرکت "خدمات مراسم عروسی" به عربستان رفت.. این شرکت به سرعت پیشرفت کرد، تا جایی که به افراد نزدیک به خاندان سعودی هم خدمات ارایه می داد.. در این میان یکی از شاهزادگان زن سعودی، تعدادی از سهام شریک سعودی نجلا را خرید و با سرمایه گذاری 2 میلیون ریالی در این شرکت، به نجلا پیشنهاد کرد که رستورانی دایر کند.. اما پس از مدتی روابط نجلا با این شاهزاده و نزدیکان او رو به تیرگی نهاد و او در جریان یکی از سفرهایش به مصر، باخبر شد که دفتر شرکتش در ریاض بازرسی و تعظیل شده است. نجلا در سال 2009 هنگام بازگشت به عربستان، بازداشت شد.

۱۳۹۱/۶/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...