نسخه چاپی

عضو سابق كمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با نما :

ترامپ محصول فساد سرمایه داری در امریكا است/ به علت سود بالای برجام برای امریكا ترامپ خللی در اجرای آن ایجاد نمی كند

عکس خبري -ترامپ محصول فساد سرمايه داري در امريکا است/ به علت سود بالاي برجام براي امريکا ترامپ خللي در اجراي آن ايجاد نمي کند

احمد بخشایش اردستانی گفت:با توجه به نزدیكی انتخابات ریاست جمهوری در ایران، روحانی و ظریف علاقه به بزرگنمایی مراودات دیپلماسی دارند.

احمد بخشایش عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نما، با اشاره به جزئیات رای گیری در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و روی کار آمدن ترامپ گفت:انتخابات در امریکا از یک روش خاص پیروی می کند به این صورت که قدرت را در چارچوب قانون اساسی کنترل کردند،در امریکا دو حزب اصلی رقابت می کنند و حدود 538 رای الکتروکارد متاسب با تعداد نمایندگان کنگره که مشتمل بر دو مجلس سنا و مجلس نمایندگان است وجود دارد، که ترامپ توانست رای الکتروکارد بیشتری بگیرد.
وی در توضیح کالج های انتخاباتی امریکا هم نیز گفت:علت وجود این کالج ها تبدیل احساسات محلی مردم به احساسات ملی است و بین دولت فدرال و حکومت ایالات نوعی تعادل بر قرار کند.
این کارشناس مسائل سیاسی علت پیروزی ترامپ را اختلافات درون حزبی دانست و افزود تصمیم نادرست سران حزب دموکرات مبنی بر جایگزینی کلینتون به جای برنی سندرز علارقم رای بالایی که در نظر سنجی ها در ایالت های مختلف داشت باعث شکست کلینتون شد.
بخشایش تصریح کرد:تکرار حرف های سندرز با لحن خاص ترامپ، باعث به وجود آمدن هیجان در بین مردم طبقه متوسط و ترغیب به انتخاب وی شد.
ادامه داد:ترامپ محصول فساد سرمایه داری در امریکا است و از اشتباهات امثال کلینتون به این قدرت رسیده است.
نماینده سابق مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با مقایسه احمدی نژاد با ترامپ گفت:رابطه ترامپ با حزب جمهوری خواه مانند رابطه احمدی نژاد با حزب اصولگرا است به این صورت که صحبت های سران حزب خود را تحمل نمی کند!
بخشایش با اشاره به اعتراضات مردم آمریکا بعد از انتخابات ریاست در امریکا گفت:این گونه تحرکات نشان می دهد که اعتراضات در سال 88 خاص کشور ما نبوده و می تواند در هر کشوری دیگر نیز رخ دهد البته جمهوری اسلامی ایران از اعتراضات مردم امریکا حمایت می کند.
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مورد تاثیر ریاست جمهوری آمریکا بر حمایت دولتی ایالات متحده از عربستان و اقداماتش در منطقه گفت:ترامپ از عربستان و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به علت حمایت های مالی از هیلاری کلینتون ناراضی است مانند دورانی که ایران به جرالد فورد کمک مالی می‌کرد که این اقدام باعث سردی روابط بین ایران و امریکا به مدت یک سال بعد از انتخاب کارتر شد.
وی خاطرنشان کرد: به علت نفع امریکا از اجرای برجام ترامپ در مسأله برجام خللی وارد نمی‌کند ولی به علت برخی صحبت های روحانی و ظریف مبنی بر اصرار اجرای برجام باعث شده ترامپ فشار روحی و روانی بر ایران ایجاد کند.
بخشایش در بخش پایانی صحبت های خود در خصوص ایجاد دفتر اتحادیه اروپا در تهران گفت:با توجه به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری در ایران، روحانی و ظریف علاقه به بزرگنمایی مراودات دیپلماسی دارند،البته از موضوع افتتاح دفتر اتحادیه اروپا در ایران نگرانی نداریم ولی بنا به برخی ملاحظات نبود این دفتر بهتر از دایر کردن آن است.

۱۳۹۵/۸/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...