نسخه چاپی

مدیر پخش فیلم محمد رسول الله(ص) در گفتگو با نما:

مخالفان نمایش فیلم محمد(ص) در تركیه تفكرات داعشی دارند/ برخورد سیاسی مسئولان جشنواره برلین

عکس خبري -مخالفان نمايش فيلم محمد(ص) در ترکيه تفکرات داعشي دارند/ برخورد سياسي مسئولان جشنواره برلين

مدیر پخش فیلم محمد رسول الله(ص) گفت :با توجه به اكران های موفقیت آمیزی كه در كشورهای متعدد داشتیم،یقین داشتیم با اكران فیلم محمد رسول الله (ص) در تركیه با استقبال پرشور مردم در این كشور مواجه خواهیم شد .

محمد رضاصابری مدیر پخش فیلم محمد رسول الله در گفتگو اختصاصی با خبرنگار نما گفت: از7آبان که اکران این فیلم در کشور ترکیه آغاز شده ، با استقبال پرشور مردم این کشور روبرو شده است ،ازاین رو بیش از 380 سالن سینمایی به نمایش این فیلم اختصاص یافته است.
وی افزود : یکی از عوامل استقبال مخاطبان از فیلم محمد رسول الله(ص) نظرات مثبت مردم در انتهای این فیلم تاریخی بود ،به گونه ای که طی مذاکراتی به عمل آمده با کمپانی پخش فیلم محمد (ص) در ترکیه قرار شد که تعداد سالن های سینمایی پخش فیلم را به 900 سالن افزایش دهد.
وی در خصوص باز خوردهای این فیلم در میان علمای دینی در کشور ترکیه اظهار داشت : این فیلم بازخوردهای مثبتی در میان علمای مذهبی و جامعه دانشگاهی ترکیه داشت،اما متاسفانه مخالفت هایی هم با اکران این فیلم صورت گرفت ،که این افراد مغرضانه و تحت تاثیر عربستان و وهابیت و تفکرات داعش در این خصوص اظهار نظر کردنند .
تلاش برخی کشور‌ها و در راس آن عربستان سعودی برای دیده نشدن این اثر سینمایی بی نتیجه ماند و لابی عربستان نیز در این مسیر شکسته شده است.
وی تصریح کرد : با توجه به اتفاقات سالهای اخیر در منطقه خاورمیانه و وجود گروه های تکفیری که اسلام نادرستی از خود به نمایش گذاشته اند ،محمد رسول الله به خوبی توانست چهره رحمانی پیامبر اسلام را به جهانیان معرفی کند .
مدیر بخش فیلم محمد(ص) همچنین افزود: از 27 آبان اکران فیلم محمد رسول الله در داغستان روسیه آغاز خواهد شد ،نکته ای که لازم است به آن اشاره ای داشته باشم ،نمایش فیلم در هر کشور با زبان اصلی است .
در ضمن اکران فیلم محمد از 20 آبان در کشور عراق هم شروع شده است که پیش از این یکباردیگر فیلم محمد رسول الله (ص) در عراق نمایش داده شد ،که با استقبال بی نظیر مردم روبرو شد .
این اثر سینمایی برای آغاز اکران جهانی خود بنا به دلایل کاملاً سیاسی ازلیست فیلم‌های حاضر در جشنواره بین‌المللی فیلم برلین کنار گذاشته شد، به این ترتیب نمایش جهانی آن از جشنواره بین‌المللی فیلم مونترال کانادا کلید خورد.
فیلم محمد (ص)در شهرک سینمایی پیامبر اعظم که در 55 کیلومتری شهر قم قرار دارد، ساخته شده است.
در این شهرک، ماکت شهرهای مکه و مدینه ،بصری با مشخصات 1400 سال قبل، در مختصات واقعی طراحی و ساخته شده است و قرار است، از این دکور تحت عنوان شهرک سینمایی پیامبر اعظم برای دیگر پروژه های سینمایی دربارهٔ تاریخ اسلام استفاده شود.
گفتنی فیلم محمد رسول الله ساخته مجید مجیدی ،دوران کودکی پیامبر عظیم الشان اسلام از کودکی تا 12 سالگی آن حضرت را روایت می کند .
ساره بیات،مهدی پاکدل ، مینا ساداتی و علیرضا شجاع نوری از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم ایفای نقش داشته اند .

۱۳۹۵/۸/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...